Jag skulle ha bloggat igår, men jag var helt slut! Jag har haft så fullt upp med att städa de senaste dagarna, och då menar jag inte bara att damma och torka golven, nej nej! Ordentligt ska det vara!
 
Jag harfått hjälp av Kjell och farmor att sätta upp mina DVD hyllor och en rullgardin, jag har flyttat rundor och haft mig i vardagsrummet så nu känner jag mig super nöjd med resultatet. Jag har plockat ut allt ur alla skåpen i köket och rengjort dem grundligt och sedan plockat bort det jag inte använder och bärt upp i förrådet. Jag har även städat och sorterat alla garderoberna som var fullpackade med skit från golv till tak, saker som skulle slängas och saker som skulle upp på vinden. Men nu är det gjort och de är så fina så fina!
 
Idag ska jag till doktorn med knutan på min handled, kan ju vara värt att kolla upp vad det egentligen är för något och om man kan operera bort den (vilket jag vill). När det är gjort ska jag inom NETTO och handla lite, sedan hem och packa farmors bil full med saker som ska till tippen. När det är gjort ska jag bära upp det sista på vinden, lite bananlådor och mitt studentplakat bland annat. Efter det ska jag in i duschen och sedan ska jag och Maja bort och fira mormor som fyller år idag!
 
 
Ibland så får man ryck, i mitt fall att grundligt städa hela lägenheten. Men som jag tänkte när jag fick min lilla idé så kan jag inte ha allt framme. En del saker vet jag inte om jag vill behålla eller om de ska slängas, så upp med dem i lådor på vinden så får jag ta det en annan gång. Det jag inte vill ha eller det som är trasigt ska till tippen. Och jag som alltid varit en expert på att samla på mig allt, hamsta varje liten småsak jag har, känner en enorm lättnad av att få slänga saker som bara tar plats som jag ändå aldrig använder!
 
 
Så nu ska jag sluka några koppar kaffe till innan det bär av till Osby, sedan kommer resten av dagen att rulla på!
Tjingeling på er och ha en fortsatt trevlig onsdag!

Kommentera

Publiceras ej