YES, YES, YEEEES!!!!
JAG KOM IN PÅ SKOLAN OCH UTBILDNINGEN!!!
JAG KOMMER BLI STUDENT IGEN, WOHOOO!!!
Så nu bannimej ska jag bli undersköterska!!
 
 

Som ni kan förstå var min lycka total när det låg ett brev från skolan med posten idag och det var ett antagningsbrev om att jag har kommit in! Det kändes som om en stor sten trillade av min axel och att jag kunde andas ut, för nu vet jag att jag kommer vandra den stig i livet som jag själv vill!
 
Så jag och Maja köpte fika och gick upp till mamma och Peter och berättade för dem där hemma att jag kommit in. De blev jätte glada för min skull, vilket känns underbart! Vi snackade lite hit och dit och sedan blev det bestämt att jag, mamma, Peter och Maja skulle åka på en roadtrip!
 
Roadtripen började med en runda på loppisen bredvid ICA i byn där jag hittade en jätte fin tröja som går ner över rumpan! Jätte fin och jätte mysig och den kostade bara fem kronor?? Det tackar man INTE nej till!
 
Det fanns en hel del annat kuligt med den här roadtripen, bland annat lite tolkningsproblem i en korvkiosk som resulterade i att vi fick åka till en annan korvkiosk. Detta blev ett helt nytt resultat av mat då de inte serverade kokt korv så jag åt lite mos och lingon, men fy fanken det var gottigt det också!
 
Sedan for vi rundor på en del småvägar och tittade på fina hus och den vackra naturen. Vi hade både solsken och regn på vår trip men det får man räkna med! Vi åkte till Blissingetorpet och tittade och fotade, jag har aldrig varit där. Ni har kanske hört talas om Blissinge-vapen? Den siste vapensmeden hette August och är min morfars morfar. Så jag är släkt med Blissinge-grejset och det känns ganska coolt måste jag säga! Så det var verkligen kul att åka dit och titta!
 
När vi var klara med vår trip åkte vi hem till mamma och Peter och åt jordgubbar med lite socker och grädde, satt fint i magen. När det fått lägga sig lite så gick jag och Maja hem till oss och senare ikväll kommer brorsan och äter sallad och ostfralla, kommer bli mysigt!
 
 
Ni ska få lite bilder från vår dag i det fria, och jag hoppas att alla ni andra haft en lika underbar måndag som jag! ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Mammis

30 Jun 2014 22:58

Vi har haft en mysig trip, men det bästa va att du kommit in <3
Grattis igen <3

Svar: Tack mamsen <3
Nina Andersson

peter

30 Jun 2014 23:13

Det är jätteskoj att du kom in :)
Grattis igen !
Trippen blev ju bra till slut !var inte så trevligt i kiosken men det löste sig :) Alltid roligt att kolla läget på småvägar :)
Många fina bilder ! Det finns ju några av dom som är bäst , om jag själv ska säga det :) kram

Svar: Tack kulglassen!!Haha, är det bilderna där du är med? ;)
Kram!
Nina Andersson

Kommentera

Publiceras ej