Natten till igår medförde sitt ett ganska rejät åskoväder hit till Lönsboda, och även jag som älskar åska tyckte att det kunde dra över lite snabbare så mina rutor skulle slippa skaka som de gjorde.
 
Jag satt i ett game på LoL mitt i natten och hade musik på, jag hörde något i bakgrunden som lät lite som en blandning av att man drar något tungt över golvet samtidigt som man släpper det i golvet med en duns. Mitt inne i matchen tänkte jag för mig själv att den granne som fått för sig att möblera om nu kanske skulle tänka om istället. när det fortsatte blev jag nyfiken, spelade vidare, stängde av musiken och hörde att det åskade. När jag trettio minuter senare var klar med den dryga matchn gick jag till balkongen för att upptäcka att hela himlen var som en discokula som blinkade och glittrade, ganska läckert.
 
Puckad som jag är ställer jag mig på balkongen och börjar filma alltihopa, vilket funkar bra. Jag fick med många blixtrar på videon och allt mysigt muller, som mer lät som om hundra t-rex hoppade hopprep precis under min balkong, och stod där och filmade i tolv minuter. När hela displayen på mobilen började göra en massa konstiga mönster när blixtrarna kom och hela balkongen började vibrera så bestämde jag mig för att gå in istället.
 
Jag och Maja myste ner oss i soffan och hade det mörkt i hela lägenheten och kollade på alla fina blixtrar utanför. Det lyste upp på himlen så fint och det enda jag inte gillade var att alla rutorna skakade ganska ordentligt, man vet ju inte om de skulle kunna gå sönder så pass gamla som de är. Men det var mysigt, och där på soffan somnade jag någon timme senare.
 
 
Eftersom jag filmade rätt länge och en sådan video är ganska ointressant att kolla på så gick jag igenom den och screenade alla "scener" jag gillade och där jag på någelunda vis kunde få med en blixt också. Så jag slänger upp bilderna så ni kan kika lite!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej