Dagen började lite fel kan man väl säga, att försova sig skapar verkligen direkt panik. Ställde klockan att ringa 07:00 och vaknar 08:50.. Fick en aning brottom eftersom farmor skulle hämta mig lite i tio! Slängde i mig kaffe fort som attan, skuttade in i duschen och gjorde några snygga piruetter samtidigt, slängde i mig en fralla (i min snabbhetsgrad efter op) och sedan satte jag mig och pustade ut. Då ringer hon och jag trodde det var för att jag skulle gå ut, men nej då.. Hon hade sett fel tid och det gav mig plötligt en halvtimme extra! Så pulsen fick gå ner ett par steg där och jag kunde i godan ro dricka en kopp kaffe till.
 
Hos arbetsterapeuten gick det bra idag, hon gjorde en handskena efter min hand, handled och underarm. Jag ska ha den på nätterna så jag slipper vakna och känna att hela handen är bortdomnad, sjukdomar kan ställa till både bekymmer ochobehagligheter må ni tro. Hon ska ringa mig om cirka en månad och kolla hur skenan fungerar samt om jag fått tid in till ortopeden för att planera in min operation av knutan på handleden.
 
Efter doktorn så gick jag och farmor en runda på NETTO där jag ville köpa en mini-blender. Men de var slut så jag köpte hängare i form av hus till dörren istället, passade mig fint som plåster på såren! Och en ny kaffemugg med söta ugglor på, farmor köte en till mig som jag ska ha hemma hos henne, hihi. Vi träffade Johan och Belinda också där så jag tog mig en snackis med dem innan vi skulle till kassorna.
 
Sedan bar det hem till Lönsboda och lämna av sakerna jag köpt hemma, jag for upp till mamma och Peter och hämtade min lilla snutta och gav Vicke mysdräkten/grejset hon skickat bud efter och sedan körde vi upp till Olastorp dit redan Adrian och Roger kommit.
 
Vi fikade lite kakor och drack kaffe medans vi väntade in att maten skulle bli klar. Jag, Adrian och farmor pusslade lite också, han har bra tålamod som sitter med och hjälper till och han kan det där med att pussla. Och när maten var klar så åt vi, naturligtvis. Köttfärslimpa, sås, potatis och koka grönsaker, mhm! Satt gott i lilla mgen må ni tro.
 
Sedan åkte de hem och vi andra satt och pratade, åt lite efterrätt och sedan hjälpte Kjell mig med att klippa Majas klor. Hon var inte glad på honom men det måste ju göras med jämna mellanrum. Så hon var sur i fem minuter och sedan var det över.
 
När farmor skulle köra hem mig så åkte vi inom pappa en runda, trevligt!
 
Farmor följde sedan med mig och Maja upp en runda och vi fikade lite och satt och pratade. Jag fixade och donade lite i köket och ändrade rundor så att det blev lite mer så som jag vill ha det där. Jag och Maja följde sedan farmor till bilen och vinkade henne hej då.
 
 
Så min dag har varit fullpackad med skratt och roligheter och nu är jag en smula slutkörd om jag ska vara ärlig. Så jag ska spela lite på royalgames.com innan jag ska äta något och sedan slänga mig i sängen och sova. Får inte glömma att sätta på skenan nu bara, det vore dumt att strula med det.
 
Natti på er där ute i vida världen!
 
 

Kommentera

Publiceras ej