Jag har väldigt dåligt samvete för att jag har varit så extremt dålig på att uppdatera min blogg, speciellt när jag vet att så många följde den dagligen och uppskattade den. Jag vet inte vad det var som fick folk att vilja läsa om mig, jag är väl inte speciell på något vis? Men det ska bli bättring på detta kan jag garantera er, och varför ska jag förklara:
 
När jag gick in på min blogg och tittade tidigare, vilket jag alltid gör efter ett nytt inlägg för att läsa det så som mina läsare ser det, kände jag mig aldrig nöjd. Oavsett vilken header jag hade, hur jag designade sidomenyerna, mina bilder, min font, blandade färger och dyligt blev jag aldrig nöjd. Jag gick in på min egen blogg och fann dess utseende väldigt.. tråkigt.
 
Det fanns inget där som lockade vid första blicken, den kändes inte rogivande att bläddra rundor på. Och om jag som håller i bloggen känner så, hur känner då mina läsare när de besöker den?
 
NU har jag hittat en design som jag helt enkelt ÄLSKAR! Den är stilren, den är inte "klottrig" och den är.. jag helt enkelt.
 
• Mitt bloggnamn är med (så man vet säkert att man hamnat rätt) + mitt favoritcitat precis under
• En vacker bild på min lilla Maja som går i svartvitt för att den var vackrast och mest behaglig så
• Ovanför headern finns alla kategorier enkelt att hitta om man letar efter något speciellt
• En liten bild på mig i sidomenyn så folk vet vem det är som skriver
• Lagom stor text i inläggsrubriken med en harmonisk blå färg, samma blå färg som finns i sidomenyn
• Bredvid inlägget finns en söt liten ruta där datum och tid för mina inlägg syns, under finns "dela" symboler för Twitter och/eller Facebook
• Fonten samt storleken på den i mina inlägg är behaglig och lätt att läsa
 
Lite mindre detaljerat kan man säga att allt det ovannämda finns med i designen och den är ändå stilren, inte fylld med färger utan den harmoniska blå färgen i inläggsrubrikerna samt sidomenyn.
 
Jag ringde mamma och Peter och bad dem gå in och kika, säga vad de tyckte om färgerna, om texten var lätt att läsa och så vidare. Och de gillade den!
 
Jag lever efter det att stilrent är oftast bäst och snyggast, jag vill inte längre ha en klocka på bloggen, besöksräknare, kalender, mitt namn i slutet av alla inläggen, färger hit och dit. Min blogg är svartvit med ett färgstänk i inläggsrubriken och sidomenyn, det är vackert!
 
Jag har inte själv gjort den här designen, det vill jag absolut inte att någon ska tro! Det gär är en av de gratis designerna som blogg.se erbjuder, och faktum är att jag skiter i om flera hundra andra människor har samma design som jag, so what?
 
Jag gör min blogg personlig genom bilder, text och genom att vara mig själv!
 

Designen är det som fått mig att inte vilja blogga. Är man inte nöjd och gör försök efter försök till att få till det så känner man inte för att fortsätta. Jag har aldrig kunnat med det där att designa, alla kod och stilmallar, få saker att bli som jag vill ha det. Om jag då gratis kan få en design som någon annan gjort, då nöjer jag mig med det! Jag känner att detta är jag och då får det bli så.
 
 
Haha, nu svävade jag ut en massa om onödigt tjat om designen och allt därtill, men jag ville att ni läsare skulle få veta att jag är NÖJD nu, att bloggen ÄR TILLBAKA BABY!!
 
Så.. Hoppas ni fortsätter följa mig, det värmer mer än vad de flesta kan förstå. Har trots allt snart bloggat i sex år, så lite creds ska man väl ha för det ;)
 
Natti på er!
 
PS. ni får gärna skriva en kommentar om vad NI tycker om designen, man kan ju alltid ändra lite hitan och ditan!

Kommentera

Publiceras ej