Idag har det hänt en hel del roligheter, även om man blev lite fattigare på kuppen! Men det var det verkligen värt för min trivsels skull!
 
Allt började med ett inlägg på Facebook av mamma där hon skrev att de kanske skulle köra en sväng. Direkt var jag och Vicke där och kommenterade och tyckte att vi kunde åka till IKEA. Och så fick det också bli!
 
Vi plockade upp Vicke och Banjamin i Killeberg och så åkte vi till IKEA! Vi började med fyndet men där fanns inget som jag fastnade super mycket för, förutom några krukor man kunde hänga om man ville. Men jag hade andra planer och mål i sikte så jag skippade dem.
 
Vi gick sedan in och åt god lunch på deras restaurang! Mamma och Peter bjöd oss allihopa och jag tog köttbullar med sås och potatis, mummelimumma för lilla magen.
 
Vi gick vidare och jag plockade på mig två lådor som ska vara till hyllan och sedan plockade jag hyllan. Det är en exakt likadan som den jag köpt för ett litet tag sedan, men den passar sååå bra här hemma enligt mig. Men det ska bara vara två lådor på den och varför får ni se på bilderna här nere sen ;)
 
Vi gick sedan i lite andra affärer, bland annat djuraffären där jag köpte en tuggsko till Maja. Hon älskar ju dem och ibland får man skämma bort henne lite extra tycker jag. Så vi handlade lite till och sedan körde vi bort och lämnade Vicke på hennes jobb. Efter det mötte vi upp Tom och vinkade hej då till lilla Benjamin.
 
Jag följde med mamma och Peter hem och åt en super god baguette till middag där. Drack lite kaffe och satt och pratade och efter det gick jag och lilla Maja hem.
 
Totte kom bort ett tag efter och hjälpte mig att skruva ihop min hylla, miljoners tack för hjälpen älskade bror! ♥ Och när han skruvade ihop den gick jag upp med mina två flyttlådor med grejer till förrådet på vinden, så slapp jag dem här i vardagsrummet att störa mig på. Han stannade ett bra tag efter innan Tony kom och plockade upp honom.
 
 
Så nu är min nya hylla på plats, jag har satt dit alla prydnader jag ville ha, bland annat den super fina lyktan jag fick av lilla Benjamin i julklapp. Och jag är jävligt nöjd om jag nu får säga så! Och det blev skit bra med bara två lådor längst ner, behöver inte vara fyra som vid min TV, jag ville ha det så här som jag har det nu.
 
Nu ska jag och Maja mysa lite innan det är dags att sova, känner mig lite matt efter en helt underbar dag och dessutom har jag lite tandvärk som gör mig en smula gnällig.
 
Tack alla inblandade för en underbar dag, det känns skönt att ha en sådan fantastisk familj ♥
 
 
 

2 kommentarer

Mammi

27 Mar 2014 23:41

Tack för en mysig dag!
Härliga bilder och fint blev det med din hylla <3

Svar: Det är ni som ska ha tack mamsen för en underbar dag med sällskap och god mat! Och utan er hade det inte blivit någon hylla idag :) Och tack för att du tycker det blev fint <3
Nina Andersson

Peter

27 Mar 2014 23:44

Tack för ännu en mysig dag!
Fint med hyllan och goa bilder :)

Svar: Tack själv kulglassen! Tack för att ni körde, för det trevliga sällskapet och den goda maten! Har haft det super kul och mysigt :) Och tack för att du tycker det blev bra med hyllan :) Kram!
Nina Andersson

Kommentera

Publiceras ej