Idag har det hänt mycket och det är jag tacksam för på många sätt, både för det som införskaffats och för alla trevliga mäniskor jag umgåtts med/mött under dagen!
 
När jag kickstartat dagen med kaffe i vanlig ordning så gick jag och Maja bort till mamma och Peter och åt frukost! Smarrigt gott var det och satt inte alls fel. Efter satt vi och pratade och spelade lite innan mamma fick ett ryck att vi skulle åka till IKEA och äta korv, jag var med på det om vi gick inom fyndet. Och så fick det bli!
 
Vi kom till fyndet, jag ville köpa de billiga besticken de hade men de var ju naturligtvis slut.. Men jag köpte fryspåsar och två snygga dörrmattor till hallen! Jag menar, nio kronor för en fin dörrmatta det kan man ju inte motstå!
 
Efter fyndet bar det in på IKEA, jag såg en hylla på fyndet för 100:- som jag har strävat efter i många år, MEN färgen var fel. Så vi gick rundor och kollade läget på avdelningarna och hittade sedan lådor som ska vara i hyllan. Om man köpte de gula (som är en blandning av gult och grönt beroende på i vilken vinkel och vilket ljus du ser dem) så kostade de bara 15:- stycket med IKEA Family kortet. Så mamma och Peter fick pengar av mig att köpa dem, för skulle jag köpa någon annan färg skulle de kosta 39:- stycket, och jag gillade de gul/gröna!
 
Vi gick sedan och plockade till oss min hylla, det fick bli den brunsvarta modellen så den passar in till resten av mina möbler i vardagsrummet. Och när den är så pass mörk passar mina lådor ÄNNU BÄTTRE till, det blir den där lilla "färgklicken" som mamma och Peter sa.
 
Efter att ha kommit igenom kassan som gick relativt fort, var det dags för korv! Mhm vad gottigt det var, älskar att äta korv på IKEA. Och efter korven handlade vi lite i deras butik och för min del blev det blåbär&hallon sylt för 10:- burken och två påsar chips. Gottigt värre!
 
Efter det bar det av till WILLYS där jag bland annat handlade godis till Maja, rengörningsgrejer och mjölk. Man passar på att köpa vissa saker när man kommer till ställen där det är lite billigare, inget fel alls.
 
 
När vi kom hem till Lönsboda igen så slängde vi av mina saker hemma hos mig och for till mamma och Peter. De satte igång och gjorde fetaostbiffar som blev jävligt goda! Och en stund efter blev det kaffe och kanelbulle från IKEA.
 
När kaffet runnit ner i magen så gick jag, Totte och Maja hem till mig. Fredrik kom ner till oss och vi fixade med min hylla och allt annat. Totte som är stark fick jobbet att lyfta upp och ner min TV samt att sätta ihop hyllan då jag själv ansåg att jag var för blond för att få till det.. Eller snarare inte hade styrkan i händerna att få det att sitta kvar där det skulle ^^
 
Så nu är min efterlängtade hylla inköpt och på plats och jag är SUPER NÖJD! Miljoners tack älskade bror och Fredrik för hjälpen! ♥
Kommer några bilder på hur det blev men ni måste tänka att ljuset spelar stor roll och även att man ser hela rummet, så bilderna gör den inte helt rättvis. Men ni får i alla fall se den!
 
 
Tack alla inblandade för en helt underbar dag på alla dess sätt, och alla andra får ha en underbar söndagskväll!
 
 
 

3 kommentarer

Peter

17 Mar 2014 07:34

Det blev ju jättefint :) kram

Svar: Tack Peter :) Och tack för IKEA trippen! Kram
Nina Andersson

Mammi

17 Mar 2014 07:51

Snyggt <3

Svar: Tack mamsen! <3 Och tack för IKEA trippen :)
Nina Andersson

Mammi

17 Mar 2014 07:51

Snyggt <3

Kommentera

Publiceras ej