Idag har man fått skymta lite extra av våren, solen sken så vackert och det var riktigt skönt att vara ute och gå. Man märker mer och mer att det går mot ljusare tider, man blir gladare och piggare!
 
Jag blev bjuden på en riktigt god middag idag av Peter! Han hade gjort köttfärslimpa, sin underbart goda sås och så potatis till detta. Det var verkligen gott, och vid sådana tillfällen kan man tycka det är tråkigt att man inte kan ta den där lilla extra biten. Gör jag det får jag ont och har bara mig själv att skylla, så vi skippar det :)
 
När vi hade ätit denna goda middag blev det kaffe och bulle. Jag och Peter kollade på "Talang" på TV3Play och tyckte det var riktigt roligt. Många vet vad de håller på med och är riktigt bra på det, andra de borde nog ha stannat hemma. Men smaken är som baken och tur är väl det!
 
När vi kollat på "Talang" gick jag inom affären på vägen hem. Tog lite extra tid, men det gjorde mig inget. När jag var på väg hem stötte jag på underbara Becca♥ och stod och flummade med henne. Vi har bannimej alltid roligt ihop, och det är viktigt tycker jag. Och när vi stod där och snackade ringde lilla söta Loviza och bjöd mig på hennes kalas som är på lördag. Maja får också följa med, hon frågade farmor om det gick bra och det gjorde det :)
 
Så nu sitter jag hemma, invirad i min tjusiga morgonrock, dricker en kopp the och ska glo på en film, var tanken. Maja är hos Peter ikväll och inatt så jag är "hundfri". Skönt och jobbigt på samma gång, men jag får ju hem henne igen imorgon. Tycker det är bättre för henne med sällskap imorgon när jag är iväg än att hon ska vara hemma själv. Hatar när hon är det, känner mig verkligen elak då. Så Peter fick bli med hund och det tror jag inte att han klagar på :)
 
 
 
Jo, jag kom att tänka på en sak igår när jag skulle sova. När jag delar mina blogginlägg på Facebook och någon trycker på länken så kommer man direkt till det inlägget. Vill man sedan tillbaka till själva "huvudbloggen" igen ska ni trycka på det lilla "huset" i vänstra hörnet ovanför min header på Maja.
 
Jag har klippt ut en bild och ritat lite rött runt symbolen så ni fattar vad jag menar, inte för att ni skulle vara tröga på något vis utan för att jag är så fruktansvärt usel på att förklara saker och ting ^^
 
 
Nu får ni alla ha en fortsatt trevlig torsdagskväll, för det ska jag ha!
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Peter

06 Mar 2014 23:32

Roligt att du tyckte om maten!
Maja får så gärna vara här men det vet du . Tack själv för idag kram

Svar: Du gör alltid så god mat ska du veta :) Kram
Nina Andersson

Kommentera

Publiceras ej