Idag har jag varit på kulturfestival i Broby kyrka med mamma och Peter. Det var väldigt mysigt att vara där tycker jag, mycket vackert.
 
Vi tittade på alla fina tavlor och vävnader som olika konstnärer har gjort, fantastiskt hur folk kan lyckas skapa så vackra saker med färg och pensel, eller tyg och garn.
 
Vi lyssnade sedan på de olika konstnärerna som berättade lite om sina konstverk, vi fick lyssna på mycket vacker sång och efter ett tag hade vi en liten paus där vi drack kaffe och minglade med alla som var där, många trevliga människor måste jag säga.
 
När vi skulle sätta oss igen fick alla en varsin sten med sig. Senare i predikan skulle alla gå fram och lägga stenen och bygga ett altare tillsammans, det blev verkligen vackert och tanken och berättandet bakom detta var en tankeställare. Kändes mysigt att vara en del av att bygga det altaret, samt att de använde just det vid nattvarden.
 
Den blivande ärkebiskopen Antje var där och predikade, samtalade med stadsbor från Broby. Det är en väldigt klok och vis kvinna och man ville inte sluta lyssna på henne när hon pratade. Hon satte många tankar i huvudet på en måste jag erkänna.
 
Och jag måste erkänna att det känns lite roligt att hon gav mig nattvarden, hon gav mig oblatet. Jag fick också hennes velsignelse, det känns en smula speciellt för hon är ju inte vem som helst.
 
 
Efter allt trevligt på festivalen åkte jag med mamma och Peter hem och åt middag/kvällsmat med dem. Vicke, Tom och Benjamin var där så jag busade lite med fjompen och pratade med underbara Vicke om lite allt möjligt. Och det roligaste av allt är att inte folk lägger märke till att jag inte har glasögon på mig, haha, de var ju så stora och tog upp halva ansiktet och ändå märkte de inte att de inte fanns där. Men lika glad för det är jag :)
 
Nu är jag hemma och ska se en film innan jag ska sova, imorgon kommer farmor och Kjell och hämtar mig och så åker vi till IKEA!
 
 
Glöm nu inte att ni ska ställa fram klockan inatt!!
 
Jag vet inte om min mobil har det inställt och gör det av sig självt eller om jag måste göra det, men jag ställer klockan en timme tidigare än vad jag hade planerat så kan jag omöjligt försova mig i alla fall!
 
Natti på er!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej