Jag ber om ursäkt för en extremt dålig uppdatering den senaste veckan, men jag har verkligen inte mått bra. Förra veckan på torsdagen var jag hod tandläkaren och skulle dra ut två tänder, det tog honom dubbla doser med bedövning och över 45 minuter för att dra ut EN tand, och ändå gjorde det ont mot slutet. Han tog den andre också så att båda var borta, men den andra tog bara en kvart att dra ut.
 
När jag kom upp till farmor hade jag väldigt ont, och efterhand som bedövningen släppte gjorde det mer och mer ont. Jag hade så ont till sist så jag kunde inget annat än att gråta. När tre timmar hade gått tog jag ett par Alvedon, men tyvärr tog det inte något av smärtan.
 
De kommande dygnen efter mådde jag mer än dåligt, jag fick inte sova på nätterna för att det gjorde ont och det kom var i hålen där tänderna satt. Jag var svullen på den sidan där tänderna drogs ut och jag kunde knappt få i mig någon mat, det gjorde på tok för ont att öppna munnen. Jag kunde inte röra den sidan av käken utifrån, då gjorde det ännu ondare. Och de svarta ringarna under ögonen blev större och större, både av brist på sömn och föda.
 
I måndags ringde jag tandläkaren på morgonen och bad om en akuttid, jag kunde inte fortsätta ha så ont och var rädd för en rejäl inflammation i munnen, vilket aldrig är bra. Jag fick komma till Älmhult på en akuttid där han rengjorde i hålen och sa att de läkt ihop fint med tanke på omständigheterna. Han skrev ut stark antibiotika så att jag slipper få mer problem samt för att få bort den inflammationen som var där.
 
Den eftermiddagen fick jag sova ett par timmar, kroppen orkade inte mer.
 
Nu har jag inte lika ont, jag kan äta och dricka på ett ganska normalt sätt och jag fåt sova bättre på nätterna. Jag har fortfarande väldigt ont, och jag äter min medicin som jag ska i hopp om att det ska bli bra så fort som möjligt. Och idag ska jag åter till tandläkaren och fixa lite annat, samt att han ska kolla till hur pass bra det läker och om han eventuellt måste rengöra där igen eller inte.
 
 
Så ni kanske förstår att jag inte varit så värst piggelin den senaste veckan, jag börjar komma tillbaka mer och mer men kroppen är ganska slut ännu. Så jag vågar inte garantera daglig bloggaktivitet under påskhelgen, jag kommer passa på att vila så mycket jag bara kan för att få tillbaka krafterna igen.
 
 
Hoppas ni alla får en helt underbar påsk!

Kommentera

Publiceras ej