Måste bara blogga nu när det för en gång skull hänt något lite "större" i denna lilla hålan som då heter Lönsboda!
 
Jag, mamma, Monica och Peter sitter i deras vardagsrum och snackar. Rätt som det är så hör man ett ljud och allt blir kolmörkt. Jag trodde först att det var proppen som hade gått här men när jag kikade ut var hela Lönsboda dött, inget ljus någonstans. Totalt mörker. Man märkte lite hur folk började tända ljus i sina fönster men annars var det bara mörker, mysigt på ett vis.
 
Jag ringde upp till farmor för att höra om de hade någon ström men det var lika dött där som här. Såg på Facebook att hela Kyrkhult också var stendött så det hände väl något som slog ut allt runtomkring.
 
 
MEN nu är strömmen tillbaka och det lilla "myset" som föll över Lönsboda försvann nästan lika fort som det kom. Man märker ganska så fort hur beroende av elen man faktiskt är och kan fundera på hur det var förr egentligen när de inte hade el. Men å andra sidan hade de inte alla mobiler och datorer då heller att bli beroende av så jag tror nog att det gick ganska så bra trots allt :)
 
NU ska jag snart sova, kolla några spel en runda till innan kudden skall nanas ordentligt, för känner mig ganska trött idag men det kan nog bero på att vi har haft ett så otroligt tråkigt väder!
 
Ha det nu så bra och nana så gottigt!!

Kommentera

Publiceras ej