Igår var jag, brorsan, Maja, farmor och Kjell borta hos pappa och Jessica för att fira Ebba som fyllt år. Jag, brorsan och Maja gick bort dit och det tog sin lilla tid för Maja går inte så fort och skulle naturligtvis sniffa på precis allt som fanns i hennes väg, hehe.

Jag hjälpte Jessica att hacka sallad och lite annat och röra ihop det. Vi fick jätte god mat och man åt nog lite för mycket egentligen, men det var ju så himla gott så man kunde inte låta bli att ta det där lilla extra.

Efter maten spelade jag, Ebba, Lova och farmor ett spel där man ska gissa vad de andra ritar. Det var verkligen jätte roligt att gissa vad de andra ritade, det var inte alltid man kunde få till det som man ville. Men det gick bra och vi fick många skratt och till sist vann Ebba!

Sedan var det dags att sjunga för Ebba och så blev det en jätte god tårta, mmmums!! Den var verkligen god så man gjorde åter det felet att man åt lite för mycket, men den var ju så god så man kunde inte låta bli! Haha får skaffa mig lite bättre diciplin verkar det som, haha!

Efter tårtan spelade Ebba och Lova Diamanten och det gick faktiskt ganska så snabbt att hitta diamanten, för annars så brukar man aldrig hitta den förens i slutet av brädet och så blir det den där kampen om att komma först i mål. Men Ebba vann det spelet också, men det är väl så att födelsedagsbarnen ska vinna, eller hur? Hehe.

Sedan åkte farmor och Kjell så jag och Maja började också bege oss. Vi hamnade utanför och snackade med pappa och Jessica och Lova skulle se hur många sekunder det tog för henne att springa runt huset. Vi tippade på runt tjugofem minuter, hihi.


Så gårdagen var verkligen jätte kul med en massa gotteligott för magen! Tack så mycket pappa, Jessica, Ebba och Lova! Och så klart lille Linus!























Kommentera

Publiceras ej