NU hade jag tänkt skriva lite om vad som har hänt under helgen, hoppas ni inte är på tok för sura på mig för att jag inte har uppdaterat, känner mig nästan lite busig ^^



Fredagen började med att jag och Maja åkte upp till farmor och hjälpte henne med att baka. Jag bakade muffins och fixade med dem, jag lade ihop en marängbakelse och en nötmarängrulle. Vi fikade lite också och Maja låg och hade full koll på vad Gösta gjorde, maten var ju viktig så den fick han inte komma nära!

Sedan körde vi ner och lämnade lilla Maja hos mig och körde därefter till bingot. Ja, jag säger då det, samma gamla visa precis som vanligt. Ingen vinst för mig, farmor eller mormor. Vi satt väldigt nära många gånger men vårt nummer kom aldrig. Men jag är inte ledsen för det, andra vann och blev glada och dessutom hade jag roligt och det är ju det viktigaste!

Under kvällen kom underbara Becca in och vi hade lite "Fredagsmys" innan hon skulle in till sig igen och mysa vidare!



Lördagen gick ganska så fort, som alltid när man har roligt! Det började med att jag och Maja stegt upp, åkte bort till mamma och Peter men det var bara jag, Maja, brorsan och Nico där för resterande var och badade i Olofström!

Så jag satt där och fixade lite på king.com och spelade lite "Farm Frenzy" innan jag slog in Lovas paket och gick bort till papsen!

När jag kom dit var det bara pappa hemma så jag hjälpte honom med en julduk, gömde Lovas paket, gosade om Linus lite och fick smaka lite goda kakor! Verkligen inget dumt alls!

Sedan kom Jessica och flickorna hem och Lova hon fick börja leta efter sitt faket. När hon hittade det kämpade hon på bra med att komma i den för jag hade verkligen tejpat igen det väl, rätt kul att se när hon försökte öppna det. När hon äntligen kom i sitt paket blev hon jätte glad över sin födelsedagspresent och jag fick en bamsekram av henne. Hon fick ett armband med en Hello Kitty berlock, man kan köpa fler berlocker och sätta dit om man vill. Hon sa att hon skulle ha det på sig varje dag för att hon tyckte så mycket om det! Gör mig så glad när hon blev så glad över sin paket, då har man lyckats!

När hon öppnat paketet så skulle vi spela något spel med en rymdraket och färger och man skulle slå på en grej och hade man tur stod man kvar och hade man tur for man av. Verkligen ett evighetsspel så jag och Lova gav upp och spelade Memory istället! Vi låg rätt så lika när pappa sa att det var mat.

Efter maten så skulle vi ha spelat vidare men vi fastnade i filmen "Nötknäckaren" och jag ville inte sluta titta. Efter en stund blev det efterrätt som bestod av glass och pappas hemmagjorda kolasås! Gaah, ville verkligen inte suta äta för det var så jädrans gottigt gott!

När vi åt efterrätten så kollade vi på "Helt magiskt" och när det var slut kramade jag alla hej då och sedan gick jag och lilla Maja bort till mamma och Peter.

När jag kom dit drack vi glögg och kollade på "Polarexpressen". Tilde hade inte sett den, inte Peter heller tror jag. Och så satt vi där och myste med lite gotta och glögg!

Sedan blev klockan ganska så mycket så det blev dags för sängen. Men varkens jag eller Tilde var direkt trötta så det tog nog en ganska så bra stund innan vi somnade.



Söndagen var ju första advent! Så nu känns det som att julen kommer närmre och närmre med ganska så stora steg och ändå är det hur mycket som helst som ska hinna hända innan julen!

Vi steg upp vid nio, eller jag steg upp vid nio, de andra var vakna och hade roligt åt mig för jag hade tydligen pratat i sömnen, haha! Då fick jag och Tilde våra adventsgåvor av mamma och Peter och killarna fick sina senare när de var vakna.

Efter en stund gick jag, Tilde och Maja ner till Frendo och köpte en varsin Ben & Jerry och kände oss super nöjda. Men när vi var på väg tillbaka så blåste det ner en rätt så rejäl gren från en tall och vi bara ställde oss och glodde på den och fattade nada. Tur att inte vi eller Maja stod där under när den trillade, fy!

När vi kom hem till mamma och Peter åt i vår glass och mamma fixade med papper och sedan spelade vi "Stad, Sjö, Land" tills klockan kvart i två sedan skulle mamma köra mig för jag skulle iväg och dansa!

Under dansen så hörde man ganska så tydligt hur stormen höll på, det blåste verkligen hur mycket som helst! Det blinkade i lyset och man var ganska så säker på att strömmen skulle gå men det slapp vi som tur var.

När jag kom hem från dansen så kom underbara Becca över och vi myste och snackade och hade det jätte roligt. Sedan var vi båda ganska så trötta så vi sa god natt. Jag och Maja vi gick och lade oss och somnade direk!




Där fick ni min helg i ganska så stora drag, har kanske inte skrivit allt in i minsta detalj men ni får vara nöjda med det ändå, haha!

Nu ska jag spela lite på king.com innan klockan tickat sig fram tills det klockslg då underbara Becca ska komma in till mig, kommer bli myyyyys!











Kommentera

Publiceras ej