Jag har som sagt inte skrivit på sistone på grund av att jag mått lite dåligt av beskedet jag fick av doktorn. Men jag ska ge er en liten uppdatering i alla fall, av det som jag kommer ihåg.



Lördagen den 24 oktober

Idag skulle jag på ett aloe vera party hos farmor klockan 14:00 och även pappa och Jessica skulle dit. Så de plockade mig lite efter två och sedan åkte vi upp till farmor.

De hade en visning och jag köpte en tandkräm och en dunk med aloe vera. Så det ska bli kul att använda det och se om det fungerar, vilket jag tror att det gör.

Efter visningen åt vi fika som var frallor, pålägg, tårta och tosca med äppel i. Vi satt och pratade och hade det hur trevligt som helst. Sedan körde pappa och Jessica hem mig igen.

Senare vid elva gick jag ner till "Pubben" och där väntade mamma, Peter, Monica och Molle. De hade ätit middag där och nu var det kareoke och de tyckte jag skulle vara med och ha lite kul. Så mamma och Peter bjöd mig på en öl och på en cider och jag köpte 4cl vodka som jag fick rabatt på för att jag sjöng så fint. Jag sjöng bland annat de här låtarna:

* "Cotton fields" med mamma
* "Nitar och läder" med Monica
* "När vindarena viskar mitt namn" med Monica
* "Annies song" själv
* "Dancing in the dark" med mannen som skötte kareoke maskinen
* "Som en riktig man" med mamma
* "Hungry heart" med Monica
* "Living next door to Alice" med Martina
* "Have you ever seen the rain" med mamma

Och det var kul för många de hejade på och tyckte att jag sjöng bra och det var hur kul som helst.

Sedan körde vi hem Monica och Molle innan mamma och Peter slängde av mig hemma. Jag gick ut med Maja, ställde tillbaka klockan en timme och sedan gick jag och Maja och lade oss och somnade.

Söndagen den 25 oktober

Idag bjöd mamma och Peter hem mig på middag och spelkväll. Så de hämtade upp mig och Maja vid sex ungefär. Sedan gjorde vi fisk och kokte potatis och gjorde sås och en underbart god sallad. Jag hjälpte dem med att skala potatis, koka såsen, göra sallad och sedan åt vi.

Innan idag hade mamm aoch Peter gjort glass som vi skulle ha senare och dricka julmust till.

Vi spelade spelet "Up words" som är alfapet bara det att man får stapla på höjden också, men max fem brickor. Jag vann ingen av gångerna men det var hur kul som helst. Vi åt glass och drack julmust och vi hade det hur trevligt som helst och jag och Maja trivdes väldigt bra.

Sedan körde de hem mig och Maja och vi spelade lite på datorn innan vi gick och lade oss.

Måndagen den 26 oktober

Idag var jag hemma hos Lina och Milton på middag. Vi åt lasagneyette (stavas hur??) och sedan bakade vi kladdkakemuffins och åt. Vi spelade lite med Milton och Maja var också med så klart och hon hade det också trevligt.

Vi pratade en massa och skrattade och kollade på lite bilder och sådant. Det var verkligen trevligt där.

På kvällen hände det inte så mycket mer, jag och Maja kollade på TV och jag kunde inte träna för det blev ingen träning. Så jag och Maja gick till sängs tidigt.

Tisdagen den 27 oktober

Idag vid tolv så hämtade pappa, Jessica, Ebba och Lova mig. De skulle till doktorn inne i Kristianstad och jag skulle vaccineras mot svininfluensan.

När jag kom dit var det ett gult tält jag skulle gå igenom först. En vakt öppnade dörren och jag kom in i ett tomt rum och gick in i nästa som var det gamla apoteket på sjukhuset. Man lämnade sina papper man hade fått fylla i och visa legitimation och sedan fick man sätta sig ner och vänta.

Det var två före mig och sedan fick jag gå dit. De frågade om jag var höger eller vänsterhänt och satte sprutan högt upp vid den axel som jag inte använde, alltås min vänstra eftersom jag är högerhänt. Så de gav mig sprutan och det gjorde bara ont när de sprutade in vaccinet. Det såg ut precis som mjölk. Sedan fick jag ett papper där det stod om vaccinet och sedan fick jag vänta i femton minuter innan jag fick gå. Jag kan ju avslöja nu att jag kan knappt använda min vänsterarm och det gör jävligt ont. Den är svullen och jag har en enormt knuta under och  runt om injektionshålet. Så det är det enda men det är jobbigt att inte ens kunna klä på sig utan att nästan börja lipa.

Dessa biverkningar kan jag få av vaccinet:

* Mycket vanliga:
smärta, rodnad, svullnad eller lokal förhårdnad vid injektionsstället, huvudvärk, trötthet, feber, muskelvärk, ledvärk

* Vanliga:
värmekänsla, klåda eller blåmärke vid injektionsstället, ökad svettning, frossa, influensaliknande symtom, svullna körtlar i halsen, armhålan eller ljumsken

* Mindre vanliga:
stickningar eller domningar i händer eller fötter, sömnighet, yrsel, diarré, kräkningar, magont, sjukdomskänsla, klåda, utslag, allmän sjukdomskänsla, sömnlöshet

Så som ni läst kan man bli rätt sjuk av att ta vaccinet. Men jag har klarat mig bra!

Sedan gick jag in till stan och till läkaren där Ebba och Lova var för att möta upp dem. När de var klara gick vi till BR Leksaker och köpte halloween kläder och annat grejsimojs och sedan åkte vi till McDonald´s och åt mat. Efter det åkte vi till ÖB där jag köpte munskölj och pappa köpte en julduk åt mig som jag ville ha. Han är så snäll lilla papsen!

Sedan körde de hem mig så att jag kunde gå ut med lilla Maja. Sedan stannade jag hemma under kvällen och efter det gick jag och lade mig i tid.


Onsdagen den 28 oktober

Idag kom Fredrik med en massa saker jag glömt och hjälpte mig koppla in Tittes PS2 som jag fått låna så att jag kan spela de fyra spel jag äger. Men jag fick hit Tottes alla spel också så jag har en del spel nu att spela.

Sedan vid kvart i fyra släppte Fredrik mig vid kören. Vi övade och efter det åt vi pizza som var väldigt gott. Vi åt och mumsade och sedan åkte vi till Ubbaboda skola där vi skulle sjunga.

När allt detta var klart fick jag åka med Lena Bredåker hem och sedan rastade jag Maj aoch jag läste en stund innan hon och jag somnade.

Torsdagen/idag den 29 oktober

Idag så har jag inte gjort så mycket. Jag och Maja åkte med farmor till Verum till hennes pappas grav. Vi körde förbi så många fina träd under vår väg dit och det är ju så vackert nu med hösten så man smälter nästan. Sedan lade vi granrid på graven, städade undan lite och tände ljus innan vi åkte hem igen.

Jag rastade Maja och sedan så kom farmor igen och vi åkte och spelade bingo. Farmor betalade brickorna så om jag hade vunnit hade jag gett lite till henne och sedan delat resten med min bror. Jag ville göra det för henne eftersom hon betalade brickorna. Men ingen av oss vann något.

Sedan släppte hon av mig hemma och jag gick ut med Maja. Pappa, Jessica, Ebba och LOva de gick hitom och rastade Maja när jag var borta på bingot så hon var inte så nödig när jag kom hem.

Nu ska jag rasta Maja för natten och sedan ska jag läsa någon timme innan jag somnar.

Ha det bra och hoppas ni gillade min uppdatering!

Kramar på er

Kommentera

Publiceras ej