Jag måste bara tipsa om den, enligt mig, bästa filmen genom tiderna!
"The green mile"

Om ni är intresserade av att se den igen eller aldrig har sett den har ni chansen ikväll!
Den visas på TV3 klockan 21:00!



"Paul Edgecomb var på 30-talet vaktchef vid en avdelning för dödsdömda på delstatsfängelset i Cold Mountain. En dag anländer en ny fånge till avdelningen. En jättelik svart man vid namn John Coffey, anklagad och dömd för att brutalt ha mördat två vita småflickor. Paul tar särskilt intresse för denna fånge, som inte visar några som helst tendenser till ett våldsamt beteende. Då händer något mycket underligt en dag. Någonting som liknar ett mirakel..."


När jag såg filmen för första gången år 1999 fängslades jag direkt av den. Jag kunde inte sluta titta även om den var lång. Den är dramatisk, hemsk och underhållande på samma gång samtidigt som den ger oss alla ett väldigt viktigt budskap.
Naturligtvis kanske ni tycker annorlunda; men som sagt så är det den bästa filmen genom tiderna enligt mig och får full pott på alla områden!

Kommentera

Publiceras ej