Idag var det första jag gjorde att avboka tiden hos tandläkaren nu imorgon. Jag hinner inte dit jag har så mycket annat jag måste göra då så det finns ingen möjlighet i världen att jag skulle kunna hinna med ett besök där också.

Efter en tid i telefonen ringde farmor och ville snacka lite så jag åt kalla våfflor med smör och socker till frukost, inte det nyttigaste jag vet det, men hur ofta händer det att man har våfflor? Jag och Fredrik har ätit det en gång i år och det var i februari... Så det var bra att Marcus ville ha våfflor igår ;)
  Så jag käkade på med min frukost och pratade på med farmor sedan skulle ju jag starta med mitt pluggande... Trodde jag!! Det slutade med att jag ville gå in och duscha och tvätta och rengöra mitt ansikte helt på grunden och sedan borsta tänderna innan jag kunde sätta mig ner och börja på med att plugga. Sedan när Marcus stiger upp pch har käkat och spelat lite så får jag väl hjälpa honom med vasken ute i köket så vi får igång det någon gång... Blää för ett stökigt kök utan vatten och kran och en massa med disk!!

Men nu: PLUGG!!

Jaha, då har man pluggat i några timmar och ögonen blöder och hjärnan är överhettad... Men det känns som om jag bar har en liten, liten hjärna för jag fattar inte hur allt jag läser ska få plats där inne?? Hur ska jag komma ihåg allt på fredag då jag har tentan?? Hur ska det bara få plats? Jag känner mig som om jag vore Homer Simpson: stort huvud med mycket utrymme men med en liten oanvändbar hjärna!!


Men jag är stolt över mig själv för en sak: jag har inte varit på king denna veckan för att jag ska kunna plugga!! Jag trodde att jag skulle gå in dit och bara "kika" men det går inte. För att "bara kika" blir lätt en eller två timmars spelande, och de där timmarna behöver jag till att plugga.
  "Men", tänker ni, "hon sitter ju och skriver på bloggen, hur hinnor hon med det då?".
Joo, det ska jag säga er för att jag skriver så snabbt!! Jag skriver mycket på kort tid och då hinner jag med att blogga i mina små och korta hjärnvilarpauser!! Allt det jag skrivit nu skulle jag ha hunnit på välfigt kort tid, det tar kanske fem minuter att skriva så lång som jag gjort nu. Så blogga hinner jag alltid med för er skull ;)

Nu var det dags för en liten paus igen! Man läser tills man känner att man börjar tappa koncentrationen och då lägger man undan boken i fem minuter och rensar hjärnan med frisk luft, lite vatten i ansiktet, äta en frukt och och blogga lite!!
  Klockan är nu 12:18 och Marcus steg nyss upp och sprang in i duschen. Han och snutte de tränade ju igår och sedan ligga under vasken och så där så jag kan förstå att han vill in i duschen. Får se om han spelar lite MGS4 när han kommer ut och ska käka, då får man lite underhållning under sin pluggning!! Haha ;)
Nää, nu är rasten slut, den var på fem minuter och jag hann både ta frisk luft, blogga och äta mig en liten banan!! Åter till mitt pluggande!!

Nu är det pause igen!!
Jag skickade SMS till Louise om vilka böcker jag bör koncentera mig mest på och det resulterade i ett trevligt samtal istället. Hon ringde och vi pratade lite om tentan och om de andra uppgifterna och jag kände mig plötsligt inte alls lika nervös längre. Om jag klarar alla andra uppgifter men kuggar på tentan får jag fortsätta till våren med utbildningen ändå. Men jag måste klara av tentan INNAN jag ska ha AU2 terminen. Det kändes bra att veta!!
  Hennes katter de verkade lite busiga, ville ha en massa uppmärksamhet just nu när hon måste plugga. Som hon sa letar man lite efter ursäkter för att slippa plugga även om man vet att man MÅSTE plugga.

Mamma hon är rätt nervös inför operationen nu så här dagen innan och jag förstår henne. Jag ska fortsätta att peppa henne och finnas som ett stöd åt henne på SMS och ringa henne så hon inte känner sig ensam eller övergiven. Men jag tror hon får en massa telefonsamtal och SMS idag från alla möjliga människor som vill stötta henne och finnas där för henne. 
   Idag ska ju Annika och Göran få en liten bebis och Zen en bror eller syster!! De har valt att inte veta könet och det är planerat kejsarsnitt så jag är rätt nervös och vill ju veta vad det blir och om Annika mår bra efter och om allt blir bra och hur Zeb reagerar och så vidare. Så har jag tur och om det går får jag träffa bebisen imorgon eller på fredag efter min tenta :) Beroende på om Annika och bebisen mår bra och om de orkar. Jag hoppas då på det. Måste brodera en ny doptavla till denna bebisen med, hehe. Hoppas att jag hinner med det också innan jul så att bebisen får den. Eller den ska ju få den efter sitt dop då de vet till 100% vilket namn bebisen ska ha och så annars blir det fel på doptavlan ju!! Och det får det ju inte bli.
  När jag vet vad det blev för kön och så där så skriver jag det i inlägget längre ner, jag skriver ju i bloggen efterhand som tiden går under dagen, hehe.

Jag äter lite bovetegröt nu så här runt 14:32 tiden, måste ha i mig nyttigaheter så att hjärnan och kroppen orkar koncentrera sig på pluggandet som blir tråkigare och tråkigare hela tiden... Men man måste ju plugga. Och skolan är rolig annars med skrivuppgifter, kompisar och basgruppen MARABOH och annat. Så jag känner mig glad över att få vara på skolan, speciellt med tanke på att de hade stränga antagningsvillkor så det var svårt att få plats där om man inte hade bra med poäng eller annat. Det var vad jag fick höra av min syo på gymnasiet men vad andra fått höra vet jag inte. Men hur som helst är jag stolt över mig själv att jag är där jag är just nu :) Med en underbar familj, underbara vänner och släktingar, bra skolkamrater och mycket kärlek runt om. Jag känner mig hel och välkommen!

Ännu en paus i mitt pluggande!! Nu är klockan 16:19 och snutte är på väg hem. Jag och Angelica vi pratar via SMS och vad vi ska köka imorogon. Jag vill gå på kinabuffeé där man får äta hur mycket man vill för bara 79:- och sedan är det mysig stämning där med ju :)
  Jag ska nog baka cupcakes nu till helgen med, det vore kul som fasen att baka!! Man kan göra på så många olika och häftiga vis och de blir såå coola!! Färgglada glasyrer fulla med sötsaker, dekorativa små figurer som syns uppe på toppen och en massa annat roligt som man kan göra. Man kan göra små Halloween pumpor eller gravstenar, man kan göra spöken och få det så att det ser ut som om det kommer maskar ut ur cupcake´sen. Så mycket roligt man kan göra!! Kommer en bild på amerikanska cupcakes och man kan ju göra liknande själv om man bara får tag på ett bra recept, eller hur??

Visst ser de otroligt goda ut?? Men det är nog en hel del kcal i de där kan jag tro (kalorier).
Nu ska jag åter till mitt pluggande, sedan blir det ingen matlagning idag utan bara rester att värma upp i mikron. Sedan ska killarna fixa klart den där jävla diskmaskinen så vi kan börja diska!!
Nu plugg!

Rast igen!! Klockan är 18:21 och jag har middagspaus. Det blev lite köttbullar, lite sallad, lite fylld paprika och lite våffla med glass och hjortronsylt. Det gick ner med lite energismoothie. Och man blev mätt ju.

Just nu håller Marcus och Fredrik på att fixa ute i köket... Men det låter som lite oense och bråk där ute, de är jävligt lika varandra i sättet och temperamentet... De skriker och de är aggressiva och de beter sig allmänt, ja... Hmm barnsligt?
Man skulle kunna tro att man levde med en hönsfarm ute i köket som de kacklar och har sig om den där diskmaskinen. Man blir lite fnittrig av att lyssna på dem men de skäller och formar ju på varandra och klandrar ner på varandra... Haha som de låter!! Men Fredrik han tröttnade på Marcus och ringer just nu till Kent för att höra om han vet hur man ska göra... Han ska komma hit nu direkt efter det att han har käkat. Så just nu ska jag plugga tils Kent kommer.
C U L8ER


GRATTIS TILL ER LILLA FLICKA ANNIKA OCH GÖRAN!! OCH DU ZEB SOM BLIVIT STOREBROR!!
EN FLICKA PÅ:

48 CM
3645 GRAM
OCH FÖDDES 13:52



Som jag sa innan så skulle ju Kent komma över. Han hade med sig Miguel också som ville titta på och kolla på alla djuren :)
Det som Marcus inte hade klarat av att göra gjorde Kent på ett nafs. Så uttryckte sig Fredrik i alla fall. Han fixade det och nu har vi en kram som fungerar (wohoo) och en diskmaskin som ska dras igång (wohohohooo) så disken kommer undan från köket. Ska visa er två fina bilder på Kent in action och då ser ni hur grisigt det blir i ett kök när man inte kan diska. Tro mig, det ser INTE ut så annars, no no no!
 

Jag har försökt ringa mamma men hon svarar inte, vill ju höra hur hon mår och så. Men vill hon inte svara är det upp till henne, jag ringer och ringer. Sedan syns eller hörs vi ju inte förens imorgon.

Som det verkar nu ska Marcus stanna nästa helg också, han får stanna längre om han vill :) Mig gör det inget i alla fall. Så länge han bara betalat för sig och hjälper till lite här hemma så löser sig det mesta. Han är ju snäll och funkar ihop med både mig och Fredrik så då ska det nog inte vara några problem med det, och det kommer bli för tomt om han inte är här eller hur man ska säga. Det är ju en sådan vana att ha honom runt sig sittandes i fåtöljen och lira MGS4 eller spela poker på datorn. Det blir en vana. Hehe ^^

Nu har jag pratat med pappa, mamma hon var i duschen nu så jag ska prata med henne imorgon innan operationen. Jag ska ta med kameran imorgon med så jag kan fota Angelica, hehe hon kommer inte undan min kamera, mohaha!! Men det tror jag hon vet redan, hon tyckte med att jag skulle ta med mig kameran imorgon :)

Nää, nu sk ajag plugga i tre timmar till sedan ska jag duscha och efter det ska jag sova i några timmar innan jag ska åka imorgon vid 07:07 från busstationen i Bromölla in till sjukhuset i Kristianstad. Hehe.

Ha det nu så bra allihopa!!
Kramar

3 kommentarer

angelica

29 Oct 2008 23:20

Tihi jag längtar tills imorgon:)

Mamma

02 Nov 2008 09:58

Är det inte dags att uppdatera din blogg lite...SKRATTAR....

TACK för att du har tänkt och varit hos mig under dessa tuffa dagar!

Jag älskar dig!

Kramis Mammis

Jennifer

02 Nov 2008 14:37

ville bara tacka för kommentaren i min blogg.

jo det är roligt att gå på seanser.

iofs så kan jag med se och prata med andra.

men det är kul att se hur andra arbetar och vad dem säger och så!

Kommentera

Publiceras ej