Idag på morgonen så steg vi upp och myste i soffan och kollade på TV när vi käkade frukost och det var härligt. Idag vid elva ska nämligen Fredrik åka med sin kontaktkille som var här igår in till Kristianstad. De ska byta spel på EB-Games och Fredrik han ska byta in två PS3 spel och ett annat till sitt PS2... Men men så är det hoppas att han hittar något som han kommer att gilla för annars blir det tråkigt ju, eller hur?

Hur som helst, Marcus han sprutade en massa vatten nu på mig och Fredrik så nu ville han ge igen. Han tog en vattenflaska och öppnade dörren och sprutande på Marcus som visserligen var vaken men som låg för att sova. Fyyy faaan vad sur han blev.
 - Sluta, jag menar allvar!
Det sa han med en väldigt, väldigt allvarlig ton så jag tror nog inte han gillade när vi gav igen på honom men när han gjorde det på oss var det ju så himla roligt, haha tyckte han ja men inte vi två som fick det på oss... Men vi sa bara med flin att vi skulle ge igen så han visste att någon gång skulle det komma men han visste inte NÄR eller HUR det skulle komma, moahaha!

> Efter detta fick jag för mig att göra det som måste göras idag: städa till råttorna och mössen!!

Så jag gjorde detta. Vi har bara fem överlevande från den nya kullen, resten har legat döda eller blivit uppätna... Så nu har vi fem stycken och de är jävligt misshandlade och de får ingen mat. Jag ville inte att de skulle lida, för så fort man rörde vid dem pepe de av ren smärta. Det hugger i ens hjärta när man ser deras kroppar och hör deras pip av smärta men jag kan inte vrida nacken av dem, jag kan det helt enkelt inte... Jag vill inte se eller höra dem lida men jag kan inte döda dem i alla fall, det skulle kännas så fel då... Jag kan inte ;(
   Mössen de var då glada med att klättra och ha sig överallt och jag hade ett sjuhelsicke med att få dem ner i petboxen där jag ville ha dem, och inte över hela köket där de ville vara... Men de är så sööööta speciellt min lilla Smili som är musen med en ledsen smilgubbe på ryggen :D  Hon är söööt och gravid ;)
  
Sedan kommer snutte hem och har bytt spelen mot ett nytt till PS3 och han är super nöjd. Efter det skulle vi åka och bowla men Marcus kom inte ur säng förens tio minuter INNAN vi skulle vara där... Och vi skulle ju vara där klockan två så det fick gå fort att käka för honom... Så kom vi då dit...
   Fredrik han spelade jävligt bra och vann första serien och andra med. Sedan kom Marcus tvåa och jag kom ju då trea... Men det gör inget att jag kom trea utan det gick bra ändå det var ju gratis (fått kupong på en timmes gratis bowling) Så vi hade kul. Efter det åt vi gratis fika uppe på fiket ovanför bowlingen. Det blev Zingo och sedan en killevipp för mig men en biskvi till min underbara älskling. Marcus åt en baguette med en latteé till, haha han är då för klok han vi skulle ju ha mat bara mindre än en timme senare ^^
 
Sedan handlade vi till middagen, det blir köttfärssås. Mumsigt gott. Så jag och snutte (mest han) lagar till maten som blir super god!! Vi hade snabbmakaroner jag och Marcus men f snutt hade en annan sorts pasta... Men han gillade det han med :D

Efter middagen såg jag min fnörp jag hade på halsen, så jag tog en sax och klippte bort den, fy fan vad det blödde!! Men nu är den GONE, GONE, GONE!!

Sedan packade jag det jag skulle ha med till Lönsboda. Ska ju dit redan ikväll, för imorgon 09:15 ska jag öva i kyrkan och klockan 10:00 sjunger vi :) Så imorgon kan jag inte åka dit från Bromölla, går inga bussar. Därför åker jag redan ikväll dit. Nu klockan 19:00 åker jag. Men men jag har ju haft en underbart rolig kväll och dag här i Bromölla och jag kommer få det trevligt med mamma, pappa, Totte och lilla Maja :)
  Fredik och Marcus komme rlira poker och spela PS3 ;) Så de klarar sig nog ska ni se ;) Men de kommer sakna mig, ja det kommer de säkert, haha ;)

Fredrik han körde ner mig till stationen där jag skulle ta bussen som går: Bromölla-Olofström-Lönsboda
Men när jag sa på bussen att jag ville åka till Lönsboda sa han att det inte gick någon buss dit ikväll från Olofström. Så jag fick ringa pappa och säga det så det blev att han, Totte och Maja körde in till Olofström för att plocka mig. Vi stannade vi 121:ans Grill där vi köpte kebab till oss alla och när vi stod och beställde så satt Maja i bilen och pep och gnällde och hade sig, lilla sötnosen min ;)
  Hemma käkade vi kebaben och sedan efter det så blev det att pappa har sådana fnörpar på halsen, han hade en jätte stor och två mindre som jag skulle klippa bort med en vanlig sax. Så han plockade fram en speciell sax men det gick inte hur jag än matade på så gick det inte. Så jag tog en vanlig kökssax och sedan POFF var de borta :D Visst, det blödde ju en del men det gjorde inget för han blev av med dem och en av fnörparna kände han inte av men de andra gjorde lite ont sa han. Men jag gjorde en god gärning i alla fall ;)

Nu ska jag duscha, lira lite på king och sedan ska jag sova. Ska ju upp och sjunga imorgon ju ;) Det ska bli kul det kan jag lova er!!

Natti på er alla!!
Kramar från en tröttis

3 kommentarer

angelica

30 Nov 2008 00:42

Vad är fnörp? Ni ska väl inte klippa bort dem bara så?!

Mamma

30 Nov 2008 10:45

Det var så skoj att du kom hem och hälsa på en sväng!

Du har kanske valt fel yrkesbana, du skulle kanske

bli fnörp borttagerska istället.

Oj, va det var gott med kebab. Även om det inte var många remsor jag åt. Och att det var med sallad utan dressing gjorde inget heller. Bara detta att jag kunde äta med min familj, när vi för en gång skull var samlade en lördagskväll!



Jag älskar dig!

Kramis mammis

Rebecca

30 Nov 2008 23:17

hej nina :)

hoppas du haft en bra helg :)

hoppas vi kan ses snart och teckna? :)

hör bara av dig när du kan :) kram

Kommentera

Publiceras ej