Ni får ursäkta att jag inte har bloggat under helgen, men det har varit full fart från fredagen tills nu ikväll. Jag var på bingo i fredags och spelade, vann dock inget men roligt hade jag! Och eftersom jag var på bingo var Maja hemma hos mamma och Peter och fick sova där så jag gick dit på lördagen för att hämta henne.
 
När jag var där på lördagen så blev det som så att jag, mamma och Peter åkte till Älmhult och hämtade Vicke och Benjamin! Vi handlade lite, körde inom Killeberg och sedan hem till mamma och dem. Det blev så att de sov över, var mysigt när alla var samlade, var bara Tilde som fattades.
 
Så jag och Vicke satt uppe nästan hela natten och hade det super trevligt och mysigt, klockan halv fem på morgonen lade vi oss. Benjamin vaknade och kröp upp till henne och sedan somnade de om och vi sov väl tills runt nio.
 
Söndagen bestod av en massa YATZY spelade och vilande, jag och Vicke var en smula bitchiga mot varandra hela dagen, haha! Men roligt hade vi kan jag lova er. Och till middagen blev det hemmajord pizza! Och när Tom hämtat Vicke och Benjamin så stannade jag och Maja en liten stund innan vi gick hem.
 
 
Idag har det också varit full rulle! Jag har städat hela lägeheten ordentligt och sedan var jag nere i byn och handlade. Jag kom hem och då bakade jag en rulltårta till kaffet på kvällen, för pappa och Totte skulle komma. Och rulltårtan blev till bakelser med liiiite grädde på och så jordgubbar!
 
Jag plockade lite blommor som jag satte i en liten burk på bordet, de slog ut ganska snabbt må jag säga. Jag dukade det lite mysigt i köket och sedan kom pappa och Totte och vi fikade, drack kaffe och hade det väldigt mysigt.
 
Pappa hade rensat sin DVD samling, så det slutade med att jag fick 162 stycken original DVD-filmer och Totte fick en rejäl hög han också. Han ville bara ha en del guldkorn och de filmerna som han ville ha mest ås att säga, jag tog tacksamt emot allt annat! Vi hade våra gnabb om en del filmer, men jag fick de jag allra, allra mest ville ha, även om jag har lite dåligt samvete för att jag fick "Gremlins" när Totte var lite sugen på den. Men vi känner oss nöjda bägge två! Miljoners tack papsen för alla filmerna! ♥
 
 
Så nu ligger Maja och sover på sin plats i vardagsrummet, jag sitter här och funderar på om jag ska se en film eller om jag ska sova, är inte trött men en smula sleden efter en rolig och händelsefylld helg!
 
 
Här kommer en bildbomb till er, hoppas att er helg har varit minst lika rolig och farfylld som min, och ha nu en fortsatt trevlig kväll/natt!
 
 
 

1 kommentarer

Peter

25 Mar 2014 01:38

Fina blider :) kram

Svar: Tack Peter! :D Kram!
Nina Andersson

Kommentera

Publiceras ej