Även denna dag har utstrålat vår! Solsken, fågelkvitter och en vacker himmel. Så pass fint väder så jag och Maja tog en cykeltur upp till farmor och Kjell! Och det var inget jag ångrade på något vis.
 
När vi kom upp skuttade Maja fram och tillbaka och var hur lycklig som helst. Gösta bara tittade på henne som om hon vore helt knäpp. Men hon älskar verkligen att vara där uppe där hon kan gå fritt utan koppel eller någon som springer henne hack i häl.
 
Anledningen till att jag cyklade upp till farmor idag var för att jag behövde låna lite av Kjells verktyg. En skruvdragare bland annat. Han och farmor kommer ner imorgon så ska han hjälpa mig att sätta upp lite saker på väggarna, det uppskattar jag verkligen. Har jag tur och om han orkar så kommer han sätta upp rullgardiner i mitt vardagsrum också så jag slipper hänga filtar över gardinstången för att hindra solen från att komma in. Man kan inte se på TV, sitta vid datorn eller något när solen står på som värst, även om det är underbart med värmen och glädjen den skänker.
 
Till middag hos farmor och Kjell böev det kotletter, kycklingspett och knyten som vi grillade på grillen! Vi slängde i grönsaker, potatis, kryddor och en massa annat och knyckte ihop det till ett fint litet knyte som sedan fick puttra på grillen. Och det blev ju sååå gott!
 
Till kaffet en stund efter blev det Magnum-Mini glassar, det satt inte fel det heller!
 
Farmor var sedan snäll och lastade på min cykel på bilen och körde mig och Maja hem. Hon hjälpte mig att bära upp en del saker i förrådet på vinden och sedan att fixa och trixa lite här hemma med andra saker. Så nu ser det inte ut som det brukar hemma hos mig längre, men det är bara en förändring till det bättre!!
 
 
Nu ska jag och lilla totussen ut en runda, hon tittar på mig så bedjande och man kan inte motstå hennes söta små hundögon.
 
Ha en fortsatt trevlig söndag!

Kommentera

Publiceras ej