God middag!
 
Igår var jag ganska duktig måste jag säga, fick ett ryck för mig och gick upp till farmor i det fina vädret! Det var en runda på ca. 5 km och det var härligt. Maja gick för egen maskin till skolan och fick sedan åka snålskjuts i en ryggsäck på min mage till grusvägen upp till farmor. Var kul att chocka henne och Kjell med att bara dyka upp från ingenstans, det hade de då inte räknat med!
 
Hos farmor blev det en massa gott precis som vanligt. Bakelser, plättar med sylt och socker, hemmagjord risgrynsgröt, lövbiff med tillbehör och ja, lite annat smått och gott! Var en mysig och fin dag där uppe, och snälla farmor körde mig och Maja hem på kvällen. Blev inget uppdaterade dock, fastnade vid ett spel så klockan sprang iväg för mycket.
 
Och på tal om klockan, ni har väl inte glömt att vrida tillbaka tiden en timme? Jag var då noga med att fixa det innan jag somnade, vill ju inte springa runt och vara i min egna lilla värld ;)
 
 
Idag har jag också tagit en promenix, inte en lika lång som igår dock. Jag gick hem till mamma och Peter och tog en kopp kaffe. Mamma jobbar och Peter är på familjegudstjänsten. Idag är det två dop och dessutom framträdanden, låter väl trevligt och mysigt?
 
Och jag måste ju tillägga att det varit ett väldigt fint väder de senaste dagarna, även om det varit kallt och det haglade på som sjutton i fredags. Ännu en anledning till att tända ljus, mysa med en kopp te och rå om sig själv lite extra om kvällarna. Jag gillar hösten skarpt av den anledningen, men naturligtvis kan man ju rå om sig oavsett vilken årstid det är!
 
När mamma och Peter kommer tillbaka ska vi äta pizza! Idag är det jag som bjuder, de brukar ju bjuda på mat så mycket och jag kan inte tänka mig att köpa en pizza till mig själv, funkar inte så i mitt huvud. Så jag bjuder dem och äter lite jag också, kanske tar med en extra bit hem för att kunna kalasa på!
 
 
NU ska jag ut med Maja en runda och sedan ska jag dricka en kopp te och brodera lite!
 
Tjingeling!
 
 

Kommentera

Publiceras ej