Jag var verkligen trött igår må ni tro, det kändes så skönt att vara slut i kroppen och knoppen! Jag orkade inte ens blogga, och då är jag trött!
 
Farmor och Kjell kom och hämtade mig runt tio på förmiddagen och vi körde till Älmhult. När Kjell var i byggaffären så gick jag och farmor på IKEA fynd. Jag köpte tre krukor man kan hänga på balkongen, en av var färg de hade: gul, grön och rosa! Jag köpte även nytt underlakan till min säng och en stooor ljuslykta i grönt! Kände mig super nöjd!
 
Vi gick in på IKEA och åt lunch, köttbullar med potatis och sås blev det för min del. Till kaffet åt jag en halv mini-cupcake med flädersmak, satt inte fel alls. När vi var färdigfikade gick jag och farmor rundor i varuhuset och det införskaffades mer roligheter.
 
Jag köpte förvarningsburkar till köket där jag ska ha socker, mjöl och flingor. De var helt perfekta till det, upptäckte jag när jag kom hem, för man fick plats med ett helt paket mjöl/socker i de stora och ett paket flingor i de mindre. Tummen upp för ett lyckat köp!
 
Vi gick vidare och jag hittade fina plastblommor som jag ska ha i krukorna på balkongen, de är super snygga och väldigt fluffiga. Jag struntar i om det inte är äkta, det ska se fint ut. Jag har en blomlåda och där ska jag ha riktiga blommor, sak samma om de i hängkrukorna är fejkade.
 
När vi betalt köpte jag lite kanelbullar som vi skulle ha med upp till farmor och Kjell. Vi gick inom WILLYS där jag träffade min underbara snäcka♥ som var där med Ingeman och handlade. Kändes så skönt att få krama om henne! ♥
 
Efter shoppandet åkte vi till byn igen, vi gick inom i den affären bredvid ICA där de säljer gammalt och nytt. Av ren slump hittade jag ett par super snygga sandaler med remmar och dragkedja, precis sådana jag skulle vilja köpa nu till våren och sommaren. Jag tänkte att "dem kan jag inte ha" men provade dem och de satt perfekt! Jag blev så glad!! De var hela och fina, inga slitage eller något och kostade bara 50:- att köpa. Så jag blev med skor också igår, nice, very nice!
 
Vi åkte upp till farmor och Kjell och drack kaffe och fikade kanelbullar ute på deras altan. Jag bara njöt av solen och att få umgås med min kära familj. Sedan pratade jag med Kjell om vad det skulle kosta om man skulle köpa och måla om insidan av balkongen, min är inte så fin nämligen. Och det skulle gå på runt 500-600:- trodde han så jag frågde farmor om man kan sy något skynke och fästa längst med insidan av balkongen för att fräscha till det. Och det går ju utmärkt!
 
Vi for ner i källaren där jag letade fram vitt tyg, jag fick tag på blått tyg också för att kunna sy nya kuddfordral till kuddarna jag fick av farmor och vi packade med hennes symaskin och for hem till mig! Ja, vi plockade upp lilla Maja hemma hos mamma och Peter först, hon ska ju också komma hem!
 
Farmor hjälpte mig att mäta, klippa och visa hur jag skulle vika när jag ska sy. Sedan kramade hon om mig och tackade för en trevlig dag. Jag satte genast igång med att sy och fixa, och jag blev klar och fick upp mina skynken runt insidan av balkongen! Jag sydde mina kuddfordral också, ska ha dem på balkongen så man kan sita bekvämt där ute när man njuter av vädret. Plus att det ser mycket mysigare ut också.
 
Med skynkena på plats satte jag tillbaka borden igen, lade kuddarna på plats, monterade ihop min stora ljuslykta och satte och tände ljus i den och bar ut och till sist hängde jag upp mina fina krukor med blommorna i. Hela balkongen blev tusen gånger mysigare och trevligare nu och jag känner mig stolt över att det är JAG som har fixat det, att det är JAG som har sytt och donat. En liten klapp på axeln ska jag bannimej ha!
 
När vi var i farmors källare tog hon fram en gigantisk matta som hon har vävt, om jag ville ha den fick jag den annars skulle den kastas. Jag tyckte den var fin, den passar i mitt vardagsrum där jag ändå vill ha en matta och det är roligt att ha något som hon har gjort. Det enda som skulle göras på den var att knyta alla fransarna.. Shit. Envishet mina vänner, ENVISHET! Jag tog med mattan hem och knöt alla fransarna på den och klippte av dem i den längden jag ville ha. Blev super nöjd men det var inte det roligaste jag gjort. Fyra trådar, knyt och dra år, fyra trådar, knyt och dra åt.. Men jag ville få det gjort och nu är det klart!
 
 
Så som ni kanske kan förstå kände jag mig lite trött igår, men jag är så nöjd! Jag köper in och fixar och återbrukar saker och gör mitt hem mer och mer så som jag vill ha det, jag fixar och donar och ändrar och flyttar rundor för att få det så som jag vill ha det. Jag trivs mer och mer här hemma och nu när balkongen är så fin med så trivs jag där ute också! Och imorgon kommer blommorna i blomlådan och då är det fixat och klart!
 
Idag har jag bara njutit ute på balkongen, glassat i solen och druckit kaffe. Dagar som dessa när man känner sig riktigt nöjd över livet ska man passa på att bara njuta rakt av! Känns wonderful!
 
Här kommer en bildbomb på hur allt blivit hitills, som sagt ska det i levande *host host* blommor i blomlådan, så försök förbise det. Kommer bilder imorgon också är det är fixat!
 
 
Ha en underbar måndag alla fina människor!
 
 
 

1 kommentarer

Anonym

31 Mar 2014 13:30

Blev jätte fint!

Svar: Tack så mycket vem du än är :)
Nina Andersson

Kommentera

Publiceras ej