Jag har kommit fram till att jag har en massa med "småpill" som jag sysslar med titt som oftast. Ikväll kommer en del småpill att göras när jag kommer hem!
 
När mamma och Peter kommer tillbaka ska vi äta middag som blir fläskpannkaka! Senare ska jag och lilla Maja traska hem, och då ska jag bland annat vattna mina blommor inne och ute, lägga in alla bider i datorn från mobilen och kameran och därefter lägga in dem på min externa hårddisk så jag inte förlorar dem. Kul men tidskrävande!
 
 
Jag har funderat på att göra små vecko-böcker. Ja, det låter som värsta bokbinderigrejen men det är betydligt enklare än så! Jag ska ha små lappar, häfta ihop dem åtta och åtta och ha det som veckoböcker som jag ska spara i en speciell låda. På första sidan ska det stå vilken vecka och vilket år det är, sedan ska det stå måndag till söndag på de andra sju lapparna. Jag ska sedan på varje "vecksida" rita en speciell känsla jag vill minnas från den dagen. Är jag ledsen blir det en ledsen gubbe, är jag glad blir det en glad gubbe och så vidare. Kan bli en kul grej att ha sparat och sedan kunna plocka fram och titta på om några år, precis som det är roligt att gå tillbaka några år i tiden och kolla på bilder eller läsa blogginlägg/dagböcker.
 
Så vad tror ni om min vecko-boks idé?

Kommentera

Publiceras ej