Igår var det en härlig dag, trots det dåliga vädret med grå himmel och regn. Dagen blir ju vad man gör den till, eller hur?

Jag började dagen med en runda i Osby, var hemma i byn igen vid halv ett precis som vanligt. Vid stationen i Osby träffade jag Martin så vi snackade hela bussresan hem, alltid lika trevligt :)

När jag kom hem till mamma och Peter så gick jag ut med Maja direkt. Efter ett tag så kom mormor och hälsade på och hade med sig en super söt "krya-på-dig" blomma till mamma. Mamma hade dessutom fått en fin sten av mig som det står "Älskade mamma" på. Så hon blev glad!

Vi fikade lite och drack kaffe och pratade om allt mellan himmel och jord. Sedan hamnade mormor vid datorn och spelade spel och vi andra gjorde vad vi kunde för att hjälpa henne med alla banorna, haha!

Rätt som det var så kom Monica också, hon hade köpt "krya-på-dig" choklad till mamma och hon bjöd alla som ville smaka. Vi satt och snackade ett tag och hade det roligt, Nico och brorsan var också med. Sedan blev det middag för oss allihopa; bakad potatis med röra! Muuums!!

Sedan skulle mormor gå hem och vi sa hej då. Molle kom och skulle hämta Monica och då fick han både en bakad potatis, lite jordnötter och kaka av mamma och Peter, han var mätt och belåten när han gick, haha!

På kvällen spelade vi lite och sedan var vi alla ganska trötta så det blev till att lägga sig och sova!



Idag ska jag spela bingo med farmor och mormor, hoppas att vi vinner något! Mamma och Peter är och ska hämta Tilde idag, så den lilla tokfian ska man umgås med i helgen. Kommer bli mys!

Ha det nu så bra allihopa, här kommer lite bilder i alla fall. Några är från besöket hos Vicke och Benji häromdagen, men det gör väl inget? ;)















Kommentera

Publiceras ej