Idag har det varit full rulle hela dagen, det är ju mysigt! plus att det har varit fint väder ute och ganska så varmt också, men försökte ha på mig kläder ändå för att inte bli sjuk, för det blåste ju lite.


Först var jag och Maja nere på Konsum och handlade. När jag gick in mötte jag Molle som jag snackade med en snabbis innan jag gick och plockade till mig det jag skulle ha. När jag sedan stod och plockade till mig en tidning så kom farmor fram från ingenstans och sa hej. Hon skulle köpa rosor och sätta på sin mammas grav, hon skulle ha fyllt 91 om hon levt. Och snäll som farmor var så körde hon mig och Maja bort till mamma och Peter igen, snällt!

När jag kom upp satt jag och försökte spela ett skateboard spel på Nicos X-Box men det gick inte så bra ^^ Efter en liten stund kom mormor, Mitchell, Loviza, Monica och Robin och hälsade på. De hade med sig fika som vi hade till kaffet, väldigt gott och mysigt. Vi åt även kakor som heter "LOL" och då kunde man inte hålla sig för skratt ;)

Efter fikat så gick jag och Loviza ner på gården och blåste såpbubblor och gungade och Nico och Robin gick ut och skulle skate:a på framsidan. Sedan kom de in och så blåste jag och Robin såpbubblor medans Nico satte fart på Loviza som gungade, trevligt och lekfullt!

När vi kom in igen satt vi och snackade och myste innan mormor, Mitchell och Loviza gick för att hämta mormors saker och sedan äta lite i kiosken. Jag, mamma, Peter och Nico (plus lilla Maja) åkte till Älmhult. Sedan åkte jag, Maja, mamma och Peter ut till Monica, Molle och Robin och åt grillat! Det blev grillad korv och grillspett! Mumma för magen, och jag unnade mig två glas vin också för den delen, men det hade nog hunnit bli lite för gammalt, haha!

Sedan var jag inne och hade Maja i mitt knä eftersom det var kattungar i vardagsrummet. Maja hon gjorde ett skall, jag hörde Robin säga något om morrande och plötsligt satt en kat i benet på mig. Så jag fick stänga in Maja i Robins rum så länge, Monicas katter vaktade ju sina ungar och jag ville helst ha hela ben. Men det gick bra att hon var där och hon blev glad när vi skulle åka hem.


Så min dag har varit fylld med roligheter, verkligen en mysig dag med min älskade familj och släkt! Hoppas att er dag också har varit bra!























Kommentera

Publiceras ej