Idag har det varit en händelsefull dag från morgon till kväll må ni tro! Och kul har jag haft!


På morgonen tog jag bussen till Osby och därefter en buss vidare till Kristianstad. Men eftersom jag var lite smått trött så hoppade jag av två busshållsplatser för tidigt och fick plötsligt väldigt bråttom.. Skulle ha prov vid åtta.

Kom på plats och blev kallad till ett rum. Först hade vi ett matteprov utan miniräknare och sedan ett med en miniräknare. Sedan var det två svenska test, de används mest för att de ska se att nyinflyttade invandrare förstår tillräckligt med svenska för att kunna göra det de ska. Jag var klar vid lite i tio.

Jag gick och handlade något att dricka på ICA ute vid ÖoB och sedan ringde jag mamma som sa att jag kunde ta tåget till Hässleholm, sedan tåg till Osby och sedan buss till Lönsboda. Så jag satte mig på tåget till Hässleholm från stan. Och då hände något som jag tycker är så gulligt:

På tåget till Hässleholm satt en pojke på 7-8 år med sin mamma mitt emot mig. Han drar i sin mammas tröja, tittar på mig och säger:
- Mamma, mamma den tjejen är jätte fet!
Mamman blev helt panikslagen och bad genast om ursäkt för vad hennes son hade sagt till mig. Pojken titar då på sin mamma konfundersamt och skrynklar ihop sin panna och säger:
- Men mammaaaa, hon är fet OCH jätte söt!

Barn är så spontana och ärliga och jag kan tänka mig att de kan vara ganska pinsamma enligt deras föräldrar mellan varven. Men det var gulligt ändå tycker jag.

Jag fick sitta i Hässleholm en stund innan jag tog tåget till Osby. Väl i Osby hade jag fem minuter på mig att hinna med bussen till Lönsboda och det gick super, duper bra!

Jag var hemma hos mamma och Peter ett tag innan jag, mamma, Peter och Tilde åkte bort till Monica, Robin och Molle för att grilla och spela kubb! Vi grillade flintastek coh korv och jag passade på att springa runt i bara bh och få lite färg, hoppas jag på i alla fall, haha.

Sedan stack mamma och Monica för att hämta Nico i Osby och Molle såg på TV så vi andra spelade kubb. Först var Peter och Robin i ett lag och jag och Tilde i ett. Peter och Robin vann och sedan bytte Robin och Tilde plats i lagen. Då lyckades jag först med att få ner två kubbar med samma pinne och sedan slog jag ner två till på raken, Robin fick också ner en och vi vann den rundan. Robin var jätte gullig och blandade saft till oss och den gick åt för i den här värmen är man extra törstig må ni tro!

Sedan kom mamma och Monica tillbaka och då var jag, Monica och Peter i ett lag och mamma, Robin och Tilde i ett lag. Vi vann! Mitt lag vann! Kändes helt underbart! Och kul hade vi, men när vi spelade sista omgången började knotten och blindknagarna bli outhärdliga så vi snackade lite och umgicks innan vi åkte hem till mamma och Peter igen.

Imorgon ska vi åka till Hjärtasjön och bada på kvällen, det kommer bli mys!! Nu känns det verkligen som att sommaren är här och då får man passa på att hitta på saker utomhus innan regnet kommer tillbaka, vilket vi ju så klart hoppas att det inte gör. I alla fall inte i så stora mängder!

Nu ska jag spela lite på king.com innan jag ska sova, är ganska sleden efter en härlig förmiddag i stan och en härlig eftermiddag och kväll med familjen!

Här kommer en bunte med bilder ni kan kika på, hoppas ni haft en bra dag alla underbara bloggläsare, skänker er en tanke! ♥




























1 kommentarer

Mammis

28 Jun 2011 22:38

Att du alltid lyckas att lägga upp de bästa fotona på mig! Men jag älskar dig ändå!

Kommentera

Publiceras ej