Dagen har gått ganska fort faktiskt. Jag har sprungit upp och ner i källaren för att fylla på med ved i pannan och nu står det på ungefär 26 plusgrader här inne. Det känns helt ok!

 

Till frukost idag så åt jag något väldigt gott som man inte äter så värst ofta; kalla våfflor med smör och socker! Inte det nyttigaste här i världen, men det är verkligen så gott.

 

Annars under dagen har jag suttit en del vid datorn och spelat på king.com och tog medalj i det nya spelet som de har där. Jag pratade med underbara Becca i en timme och imorgon kommer hon nog upp hit en runda och hälsar på i några timmar. Hoppas verkligen på det :)

 

Till middag blev det varma mackor med farmors hemmagjorda svampstuvning och till det hade jag en sallad med räkor i. Det satt verkligen bra i magen och nu är jag så mätt så att jag nästan skulle kunna rulla fram, haha ;)

 

Idag när jag skulle lyfta några vedträn så kände jag att det fortfarande gör väldigt ont i vänster hand där jag skar mig på glaset. Jag smörjer det ibland för att ärret ska bli så litet och så fint som möjligt, men det gör ändå ont när jag ska greppa om saker. Hoppas det släpper snart.

 

Just nu har jag kollat på filmen ”Upp” som är väldigt bra. Jag såg den med Vicke när den var ny, men jag kunde inte låta bli att se den ikväll. Den är rolig och sorgsen på samma gång. När jag varit nere och slängt in mer ved i pannan (sista gången för idag) ska jag kolla på några avsnitt ”Harper´s island” tror jag, eller ska jag kolla på en film som också var väldigt längesedan man såg: ”Svanprinsessan”.

 

Ni andra får i vilket fall som helst ha en bra kväll, jag ska gosa ner mig i soffan och se film och sedan blir det att lägga sig i tid. Måste kolla om några katter vill in eller ut med annars blir de olyckliga på mig :)

 

Gösta gosar i soffan


Hulliganen tvättar Gösta

 

Min hand som ser rätt fin ut nu men som gör ont

Kommentera

Publiceras ej