Idag är det valborg! Mamma är iväg på konfirmationsläger och kvar är jag med Maja, brorsan, Peter och Nico! Så vi ska ha en kanonkväll och dag helt enkelt! Pojkarna ska väl göra något ikväll medans jag och Peter ska ner och kolla på brasan i Ollonskogen och lyssna när Bumble Bee´s sjunger och även när Snapphanekören sjunger. Vi ska även äta varmkorv! De ni!

Nu idag har jag varit och handlat en snabbis på Frendo, där stod en jäkla massa motorcyklar och de var verkligen jätte snygga!! Jag ska ta motorcykelkörkort någon dag och köpa en snygg och härlig hoj och sedan ut och glida på vägarna.. Visst vet jag om att det är minimala chanser att överleva om man skulle råka ut för en olycka på en motorcykel men man kan inte tänka så heller för då skulle man knappt våga gå ut genom dörren. Men de var fina att kolla på i vilket fall som :)

Maja och jag har suttit och snackat och kelat med Peter (Maja kelade med honom och jag snackade, haha!). Idag ska vi ha gräddstuvad pyttipanna och stekta ägg till middag, det låter väl smarrigt eller hur? Jag tycker då det :)

Annars idag ska jag mest sitta och ta det lugnt, snacka med Peter och grabbarna och sedan är det ju kvällen som är inplanerad för brasan och korvätning.

Brorsan han stör sig lite på mig idag och jag kan väl inte klandra honom för det. Det är skinande sol ute, varmt och härligt sommarväder och här sitter jag och sjunger på julsånger!! Ja får byta ut dem till att sjunga något mer somrigt som Kenneth and the Knutters låtar! För DET känns som perfekta sommarlåtar!!

Vad ska ni andra göra idag?

Kommentera

Publiceras ej