Jag har en film som jag helt enkelt bara älskar! Jag och Vicke såg den när den precis kommit ut och sedan dess har jag sett den ett x antal gånger. Man skrattar lika mycket till alla scener även om man har sett den på tok för många gånger och man kan inte få nog av den! Vilken film är det då? Jo, Disneys "UPP"!!

Jag älskar alla karaktärerna ungefär lika mycket, de gör alla en stor del av filmen och gör alla scener humoristiska, nästan alla i alla fall. Men en som jag verkligen tycke rom är hunden Dogge som har helt klockrena repliker genom hela filmen! Här kommer några av dem på engelska, vilket är det bästa tycker jag:



Hey, I know a joke! A squirrel walks up to a tree and says, "I forgot to store acorns for the winter and now I am dead." Ha! It is funny because the squirrel gets dead!




Won't you please be my prisoner, please please please!




I was hiding under your porch because I love you... Can I stay?




Oh! A Ball! Oh, boy! Oh, boy! A Ball!
You want it, boy?
Oh! Oh! Oh! Oh!
Huh? Huh?
Yes, I do! I so ever do want the ball!
Get it!
Oh, boy! Oh, boy! I will go get it and then bring it back!








(Bilden är lånad från google.com)

2 kommentarer

Tilde

01 Jul 2011 17:19

AWWW Dogge is so cute!

Anonym

01 Jul 2011 17:19

AWWW Dogge is so cute!

Kommentera

Publiceras ej