Idag har det verkligen hänt en hel del måste jag erkänna! En fullpackad dag med en massa roligheter som gjorde en på ett väldigt gott humör :)

Runt middagstid åkte jag och Peter och lille Maja och plockade upp mormor och körde ut henne till Monica. Jag fick soppa av mormor som kommer bli god att äta imorgon. Av Monica fick jag färgen till att måla min bänk och så fick jag två lådor fulla med saker jag ska ha i baren. Det var tändsticksaskar med cigarettmärken på, det var glasunderlägg, en liters ölglas/krus, vinkrus, en gammal och fin sprit eller vinflaska och en massa fler saker. Det ska bli så kul att plocka upp allt och sätta det på plats :)

Efter det körde vi bort mig till lägenheten där jag bar upp sakerna i lägenheten och sedan åkte jag och Maja bort till papsen! Maja blev glad som fick komma hem igen till huset men mest glad var nog ändå Linus som skulle börja busa med henne direkt. Lova blev glad över att se mig och gav mig en bamsekram och sedan gick jag in och satte mig hos brorsan ett tag och snackade med han om allt mellan himmel och jord och han försökte lära mig mer om WOW men det fastnade nog inte helt ^^

Sedan bjöd pappa på hemmagjorda kakor, den med jordnötssmör var godast bara så ni vet! Efter det satt jag och Lova vid pappas dator och kollade på Fanten och en del roliga serier på YouTube och det var roligt, men hon gillade ändå Fanten mest vilket jag kan förstå ^^ Sedan sa pappa att vi skulle göra oss klara för att åka, han och Jessica hade planerat att vi skulle åka iväg och göra något. Så de klädde upp sig fint och sedan körde vi bort till min lägenhet där jag bytte kläder så att jag också var extra fin.

Vi åkte till Olofström där vi handlade på NETTO, Lova fick ett gulligt bälte med Hello Kitty som hon tyckte jätte  mycket om. Efter det gick vi in på Katrins och åt pizza! Jag valde en som heter "Båt" och på den var det skinka, räkor och fläskfilé och den var verkligen jätte god!

När vi käkat pizza så åkte vi mot Bromölla och sedan vidare till Åhus. Jag fattade inte först vart vi skulle och kände mig rätt trög för att vara ärlig men sedan såg jag att vi skulle till Glassbåten! Sist jag var där och åt var när jag gick tredje året på gymnasiet. Då var alla vi som gick Raku-kursen där och åt när vi plockat tång vid havet. Så jag beställde i alla fall tre kulor glass idag; choklad lyx, blåbär och dansk nougat. Jag hade glömt hur stora glassarna var och att man fick två kulor per smak så jag fick kämpa med att få ner glassen. Vi gick längs med bryggan om man så säger i hamnen och kollade på alla båtarna när vi åt vår glass.

När vi käkat klart glassen så stack vi till ICA MAXI i Kristianstad där jag hittade ett par skit snygga skor som jag bara måste ha! De passade perfekt och de var inte dyra, men just nu måste jag prioritera annat så vi får se om jag köper dem senare eller om jag köper andra skor. Men jag köpte i alla fall schampoo och balsam och det är ju aldrig fel.

När vi handlat på ICA MAXI och dansat lite björndans på parkeringen så åkte vi bort till MAX och åt en varsin hamburgare. På vägen hem lyssnade vi på musik och sedan sjöng jag och Lova några sånger för pappa och Jessica. Bland annat "Bä bä vita lamm", "Blinka lilla stjärna" och "Krokodilen". Det lät väldigt fint ska ni veta!

När vi kom till byn släppte de av mig vid lägenheten och jag tackade för en underbar och rolig dag :)

Sedan kom mamma och Peter och plockade upp mig och jag åkte dit och åt chokladmousse och spelade två rundor Sigrid innan jag gick hem till mig igen.

Nu sitter jag hemma och spelar lite på Facebook och king.com innan jag ska krypa ner i sängen och läsa min underbara bok "Den gröna milen".

Det var nämligen så att jag var med mamma och Peter på hyllan nu i torsdags och då såg jag en Stephen King bok och sa att om de någon gång hittade "Den gröna milen" så ville jag att de köpte den till mig. Eftersom filmen är den bästa filmen jag vet vill jag ju så klart läsa boken också. Det komiska är att när vi gått två gångar till så lyfter jag på en bok och hittar naturligtvis just "Dngröna milen" och skriker rakt ut och folk de glor lite på mig och undrar vad jag håller på med. Men jag blev bara så glad över att jag hittade den och det komiska är att jag hade sagt som jag sa bara fem, tio minuter tidigare. Så jag fick boken och nu måste jag läsa den. Men jag kommer inte att kunna lägga undan den förens den är slut så jag kanske borde läsa den en dag istället för mitt i natten ;)

Nää, nu ska jag fixa lite innan jag ska krypa ner i sängen!


































Kommentera

Publiceras ej