Jag gick till sängs igår vid tolv på natten för att kunna orka upp nu på morgonen. Klockan halv fyra kommer Fredrik hem och är kall som en isbit och kryper ner i sängen och vill ha värme. Det var verkligen jätte kallt att ha honom i sängen men han frös så jag fick hålla om honom tills han fick upp värmen ordentligt. Sedan somnade han som en baby och jag sov vidare tillsammans med lilla Maja. Jag hade ju ställt klockan på åtta så jag ville få all sömn jag kunde få.

Har ni pratat med er mamma idag?
Det är ju Mors Dag idag och då ska man åtminstonde ringa till sin mamma tycker jag. Jag ringde till min mamma och vi pratade en rätt bra stund. Hon blev glad när jag ringde och det var roligt tycker jag. Då känner man att man gjort någonting bra som får någon annan att må bra.
Mamma, här kommer en ros till dig på Din dag.

Bilden lånad från http://www.google.com/

Idag vid nio så kom Sören, Vicke och Jocke. Vi satte oss och snackade och jag fick en kanna kaffe av Nettan. Jag måste skaffa mig en kaffebryggare så jag kan bjuda folk på kaffe. Jag tycker det är rätt viktigt. Och du pappa, jag har en gul kaffebryggare på vinden, du vet inte vart den är va?

Efter några timmar körde Sören ner mig till ICA MAXI där jag köpte allt för att kunna göra två äppelpajer. En med kanel och en utan, och till pajen serverades vaniljvisp som de uppskattade.
Fredrik han har varit ute och solat, kollat på film med oss och spelat lite på sitt PS3. Vi har haft trevligt allihopa och det blev många glada skratt från oss ;)

Jag träffade FD en snabbis nedanför vår balkong och vi snackade i några minuter innan han for vidare. Synd att han skulle iväg annars kunde han fått lite paj.
Jag började med att göra paj och vispade sedan vaniljvispen. Det blev två stycken pajer; båda med äpplen men i den ena hade jag i kanel och den andre var utan kanel.
Vi åt och gottade oss och sedan skulle de fara hem igen. Jag har haft väldigt roligt med dem.


Jag och Fredrik fick för oss att ut och rasta Stumpen idag, kanske gå ner till Nettan med honom och säga "hej". Men vi fick inte på honom selen för han bara vred sig och vi blev rädda för att han till sist skulle råka bita oss så vi lät honom gå in i buren igen. Men någon dag ska vi nog få honom att ha selen. Huvudet gick bra men han var lite för rund om magen för att det skulle hålla där under när han rörde sig.

Eftersom Fredrik är ledig imorgon så kan vi ju vara uppe längre ikväll än vanligt men vi har ingenting att göra. Jag ringde till Jocke men han skulle iväg till Åhus så det gick ju inte att han kom hit om han skulle bort. Och andra de ska ju upp och jobba imorgon så då kan de inte komma och göra något nu på kvällen om de ska orka upp imorgon. Så vi kommer sitta här och ha tråkigt.
Men just när jag skulle ge upp hoppet om en trevlig kväll kollade jag in tablån på http://www.tvplaneten.se/ för att se om det finns något att kolla på. På TV4+ fanns det en film som börjar nu klockan 21:00 och så här står det om den på internet:

"Ruth Rendell: Dödligt sällskap

Brittiskt kriminaldrama från 1992. På den stora lantegendomen Tancred House har nästan hela familjen Kingsmarkham skjutits till döds. Polisen har bara ett vittne, den sjuttonåriga dottern som är svårt skadad och som inte minns mycket av händelsen. Vapnet som använts har figurerat i en tidigare mordutredning och kriminalkommissarie Wexford misstänker att det finns ett samband mellan de två dåden. Han inser också att mördaren troligen kommer slå till igen och frågan är om Wexford hinner få tag på den skyldige i tid."


Så den filmen hade jag tänkt kolla på, i alla fall början så man ser om den verkar så bra som den låter. Man får ju ge den en chans, om inget annat så får man byta kanal eller lägga sig och läsa något i sängen.

Skulle något nytt hända så uppdaterar jag ikväll, om inte, ja då skriver jag imorgon igen.

En rolig sak är att jag har fått fler besökare på bloggen och det uppskattar jag. Fortsätt gärna att läsa :)

Kram

1 kommentarer

Mammis

31 May 2009 23:08

Va du är gullig!

Jag älskar dig!

Kramis Mammis

Kommentera

Publiceras ej