Igår kväll när jag och Fredrik satt och gjorde ingenting så kom grannen över och bad oss komma in på en whiskey. Så vi rastade Maja och gick sedan in dit. Vi drack lite whiskey och någon öl och snackade och hade det hur trevligt som helst. Men efter ett tag så blev det som det blev och vi gick hem till Nettan som bor under oss.
Hon stekte kyckling och potatis och gjorde god sås som vi åt klockan halv två på natten. Sedan var FD där också och vi snackade en hel del och han är hur trevlig som helst!
Jag mådde lite så där så jag gick upp i lägenheten för att vila i en kvart. Trodde jag... En timme senare väcker Fredrik mig för de hade undrat vart jag tog vägen. Sedan så rastade vi Maja och gick till sängs.

Idag så började vi med att äta frukost och tvätta oss. Sedan rastade jag Maja och hon och jag gick ner till Nettan och åt kakor och drack kaffe.
Tyvärr var det så att vi fick ta bort Fluff idag. Hon hade en stor tumör vid sitt ena bakben, hon kunde inte ha det så. Fredrik han gick ut i skogen och tog bort henne och sedan kom han också in till Nettan och tog en kopp kaffe.
Efter en stund så kom FD och vi snackade och hade oss. Vi bestämde att ikväll ska vi grilla ihop nere hos Nettan. Fredrik han for och styrketränade och när han är tillbaka ska vi åka och handla och sedan grilla lite. Mysigt och trevligt tycker jag i alla fall att det ska bli, och Nettan och FD tyckte det var en bra idé :)

Efter att ha bott i Bromölla i över ett år så känns det mycket trevligt att knyta nya kontakter och både Nettan och FD är hur trevliga och underbara som helst. Man trivs så bra i deras sällskap och det är kul att vi ska grilla nu i eftermiddag/kväll och bara umgås.
Imorgon kommer Sören, Nico, Jocke och Vicke hit och stannar under dagen. Det ska bli mycket trevligt. Fredrik han är ledig på måndag och då ska vi bara mysa och ta hand om varandra och spela lite om hans nya spel har kommit då till hans PS3.

Klockan gick och vi for och handlade på ICA MAXI inför grillningen. Vi handlade allt som vi behövde och efter det så åkte vi ju hem igen. Maja och jag gick ner till Nettan och där var även FD och Ola. Vi snackade och hade det trevligt och efter ett tag började vi med maten. Jag och Nettan vi fixade med potatisen och sedan sa hon att hon skulle ta hand om resten. Vi hade det mysigt och hon hade dukat det så fint och maten var så god. Vi grillade kyckling, flintastek och åt kokt pølse.
Vi drack lite gott till maten och vi bara njöt av varandras sällskap. Maja var med hela tiden och hon hade det så bra för jag rastade henne med jämna mellanrum så hon inte skulle bli allför nödig.

Vi fortsatte att ha det mysigt och trevligt och sedan kom andra grannar och vi spelade Sing Star och det gick ju som det gick. Jag har bara spelat det en gång innan och det var med Linda och då gick det väl si så där ;)
Men jag hade det roligt och vi skrattade nästan ihjäl oss åt alla toner som hamnade på helt fel ställe. Men så kul har jag inte haft på länge.
De andra spelade kort och jag gick med Maja och tog sedan upp henne i lägenheten så hon får lägga sig och komma i ro. Efter det så kommer jag gå upp och rasta henne innan jag ska sova. Sören och gänget kör från Killeberg vi ca. 08:00 och då måste jag vara pigg när de väl kommer till Bromölla. Det skulle vara väldigt oartigt när de kör så långt om jag låg och sov och inte öppnade.

När jag kom hem till lägenheten igen efter att ha rastat Maja tvättade jag mig och gjorde vid mig och spelade lite GLADIATOR innan jag skulle sova. Jag är väldigt trött så jag kommer nog att somna rätt fort. Sedan blir det snabbt måndag och då är Fredrik visserligen ledig, men jag ska till Lönsboda då i vilket fall som. Pappa kommer plocka mig i Olofström när han kör från jobbet.

Jag vill bara tillägga att jag kollade på Robinson 2009 ikväll. Mina två favoriter var Anna och Jarmo, jag kan inte välja direkt mellan dem två för jag gillar dem båda på olika vis. Men av Ellenor och Jarmo hade jag hoppats på att Jarmo vunnit. Men saken är den att jag känner ingen av deltagarna och jag vet inte vad de fått genomlida så jag ska inte döma dem på något vis. Men när man ser en dokusåpa på TV så blir man väldigt dömande väldigt fort vilket inte är helt rättvist mot dem som deltar i den.

Nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon, den dagen innehåller en massa jobb och jag får bara hoppas att min rygg och mitt pekfinger håller.

Kram på er


Fredrik njuter av solen


Maja hon vill ligga i skuggan och kröp in under soffan


Fin dukning som Nettan gjort!


Nu har maten kommit fram på bordet


Visst ser det gott ut?


Kolla under solglasögonen: visst spanar han in potatisen?


Maja är en livsnjuterska utan dess like


Sing Star var något som Fredrik gillade


Och tro det eller ej så fick han riktigt bra poäng också!

Kommentera

Publiceras ej