Jag ska inleda med att säga att jag inte har kunnat skriva för att jag har legat på sjukhuset för tarmvila under en veckas tid och efter det att jag kom hem nu i veckan har jag inte orkat angagera mig i att skriva ett super duper långt inlägg om vad som hänt och vad som har sagts inne på sjukhuset. Jag ska berätta lite smått för er och sedan kommer här att uppdateras som vanligt igen hoppas jag. Om jag nu orkar.


Jag åkte in på till sjukhuset och blev inlagd på tarmvila för att min Ulcerös Colit var extrem i magen.

På sjukhuset fick jag veta att jag har smittats av och bär på Salmonella.

Jag får veta att hela min ryggrad är ihoptryckt och alla kotorna är missbildade. De misstänker benskörhet och då är det illa.

Jag får många mediciner och skrivs ut efter en vecka på tarmvila.

Jag är sjukskriven från skolan under en månads tid för att jag bär på smittan och får inte röra eller vara i något kylskåp och måste sprita mig när jag varit på toaletten och ett antal gånger under dagen för att döda alla eventuella bakterier som kan ha fastnat under mina naglar. Jag får alltså inte röra mat eller ta mat, får inte bre en egen macka eller något liknande, inte ens hälla upp ett glas mjölk. Man blir handikappad av detta som in i bomben.

Jag kommer under denna månaden bo hos min farmor ute i skogen där internet enbart är i godo för att komma åt mailen, kolla firstclass och eventuella bankbesök; det innebär ingen blogg varje dag, inget MSN eller liknande för min del. Jag kommer vara hos mamma någon dag och hos pappa någon men annars på heltid hos farmor som är hemma hela dagarna.

Jag kollas och är under utredning för tuberculosviruset inför fortsatta behandlingar av min kroniska tarmsjukdom.


Men som sagt så kommer jag skriva mer om detta senare. Jag kommer ju vara hos min älskling fredagar till måndagar och har en massa skolarbete som ska göras nu när jag går hemma. Men jag ska ändå uppdatera så gott jag kan för jag vill ju att ni ska kunna följa min blogg ändå. Och jag har saknat att blogga, man mår bra av det. Men samtidigt så orkar man inte alls när man får besked efter besked med dåliga nyheter.

Tack för att ni är förstående, och tack för alla kommentarer sedan jag åkt in på sjukhuset.

Kramar från lilla mig

6 kommentarer

angelica

14 Mar 2009 20:02

Hoppas det blir bra med dig Nina

Jannika

15 Mar 2009 12:32

Oj .. Vet inte riktigt vad Jag ska skriva, kan bara föreställa mig hur jobbigt det här. Hoppas att du känner dig bättre snart!



Kram

Jannika

Mammis

15 Mar 2009 22:18

Min älskade dotter, jag tycker att det ska bli jätte skoj när du kommer till mig.

Vill ju pyssla om dig!

Kramis Mamma

Rebecca

16 Mar 2009 07:43

Hoppas du mår bättre snart, saknar dig!

och svaret om det du skrev på min blogg; tack! jag trivs ganska mkt i septum, men vill ändå ha två i läppen (a) hihi, jag gillar piercings :) kram

tompa

18 Mar 2009 16:53

Krya på dig nina och vila mycket så kommer det att ordna sig.Kram till dig vännen.

Louise

19 Mar 2009 19:02

Jodå, fisken blev perfekt ;) Pirogerna då?



Jag pluggar ju till undersköterska nu, håller på med både Chrons sjukdom och Ulcerös Colit nu. Så nu vet jag lite mer vad du har... Du är stark! Hoppas allt kommer gå bra!



Kramar!

Kommentera

Publiceras ej