Denna veckan har det hänt mycket för mig och jag ska försöka sammanfatta veckan så gott jag kan för er :)



MÅNDAG

Idag så var jag på återbesök för att läsa av det där sticket på armen och var klar där vid åtta. Jag tog bussen till Lönsboda klockan 08:45 och sedan kom farmor och hämtade mig vid busstationen. Vi åkte hem till henne och hon hjälpte mig att leta fram saker till ett broderi och sedan satte jag igång med det när hon och hennes kompis Janeth de gjorde grundarbetet till att kunna tapetsera om.
    Sedan körde Janeth mig hem till huset där jag plockade min post och sedan ner till församlingshemmet där jag gick in till mamma. Vi plockade ihop saker, jag fyllde i en blankett som skulle skickas till försäkringskassan om att få ut studiemedel för att jag är sjukskriven och sedan gick vi för att handla. Vi köpte vaniljhjärtan, glass och saker till att göra en köttgryta. Vi gick hem till mamma och hon gjorde en god köttgryta och efter det så drack vi kaffe och åt vaniljhjärtan och myste. Hon fick lite ont av sina två gallstenar (stora som två pingisbollar) så hon fick vila och då visade jag de nya spelen som kommit på king som hon inte testat eller sett och sedan ritade jag av ett av hennes broderier. Vi skickade låtar och bilder mellan våra mobiler och Peter han skickade också en del från sin mobil och hade skit kul och sedan åt vi glass och spelade MEGA MAXI YATZY som var lite udda men kul. Jag åt min chokladanka som jag fått av mamma också :) Sedan for hon, jag och Peter och handlade nere på ICA innan vi for hem och spelade mer.
    Katja ringde från Norge och jag blev hur glad som helst!! Vi snackade i över en timme och hon berättade hur det var att jobba där och vilka barn hon har och en massa sådant och fick ju berätta om min dumma mage som är helt fucked up. Sedan gick jag till kojs och mamma gick till kojs och sedan somnade jag på stört. 

TISDAG

Vi steg upp och åt frukost som var mackor med leverpastej och en kopp kaffe. Vi pratade och skrattade och jag fick låna med en bok med en massa broderier från mamma. Sedan plockade farmor upp mig hos mamma och vi åkte till banken där jag lämnade tillbaka min gamla dosa som jag hittat. Sedan handlade vi frallor och åkte hem till farmor. Jag satte mig och höll på med min uppsats och sedan så blev det så att Janeth kom och de skulle tapetsera.
    Pappa kom och plockade mig och gav mig min MONSTER dricka som jag ville ha och vi körde hem till huset. Jag gosade med Maja hur mycket som helst och hjälpte pappa att städa i trappan, under trappan och sortera undan saker. Sedan snackade han med Ante och då passade jag och brorsan på att snacka som fan och jag pillade med datorn och skrev ut papper och sådant innan pappa blev klar och han körde upp mig till mamma där jag skulle lämna lite saker. Då fick jag hennes goda kebabsallad som hon inte orkade äta upp och sedan for vi till farmor och dumpade av mig. Pappa stannade en liten stund och sedan for han till Jessica.
   Jag åt salladen och sedan efter det så blev det glass med chokladsås och med kolasås och vaniljpinnar att ha till. Jag broderade lite, läste i minalitteraturböcker och hade mig innan Janeth åkte hem och jag och farmor tog en kopp the innan vi skulle gå upp och lägga oss och berätta saga för varandra som är så kul. Katterna de sov hos oss också de "små" rackarna. 

ONSDAG

Vi steg upp och åt frukost innan Kookonen skulle komma och sedan låg jag uppe i sängen och skrev en uppsats när han var och fick massage av farmor. Sedan så ringer pappa och vi snackar en stund. Sedan när Kookonen hade åkt gick jag ner och fikade lite och skrev uppsatsen på datorn och skickade den till min lärare på skolan för att hon ska kunna rätta den.
   Jag och farmor vi spelade lite och sedan så åkte hon ner en snabbis till byn och handlade och sedan gick vi ut för att plocka påskris och gick ute i skogen i mer än en timme och bara njöt, pratade och fick motion. Sedan så blev det som så att vi fikade lite och åt middag som var kött, klyftpotatis och så en massa med god sås till men inte för mycket så att det tog över de andra smakerna. Vi drack the och spelade lite kort där jag vann de första två gångerna och hon vann den tredje. Haha vi hade det roligt.
    Jag plockade en bukett med snödroppar till pappa och Totte och så for vi ner till Hjärtasjön och kollade på sjön med all is som ligger kvar och hur fint det är ute i naturen. Sedan for vi till huset och gav pappa och Totte buketten och sedan så skulle han hämta Jessica. Då for jag och farmor hem till henne igen och jag broderade lite och sedan så spelade vi hela kvällen innan det var dags att sova och då berättade vi sagor igen.

TORSDAG

Idag så steg vi upp vid nio och sedan så hände det inte så värst mycket. Vi åt frukost och sedan dekorerade vi påskriset och farmor gjorde stuvade makaroner och kokte wienerkorv till mig. Sedan så for vi ner med stuvade makaroner och korv till Jessica och Totte och sedan stannade jag där under dagen och pappa kom hem med en ny MONSTER som jag drack och efter det så plockade farmor mig för vi skulle på bingo lite utanför Broby med Janeth.
    Vi plockade upp Janeth och for ut till bingot och satte oss. Jag var nära bingo hur många gånger som helst och satt med ett nummer kvar under tio drag och fick ändå inte bingo. Fan vad surt. Farmor och Janeth var också nära många gånger. Sedan fikade vi bullar och drack the i pausen och var nära flera gånger igen efter det. Fan vad surt tycker jag!!
Vi for sedan hem med Janeth till henne och for sedan hem till farmor. Vi spelade lite kort och hon vann ju så klart. Sedan så drack vi the och fikade glass också med persikosmak och hallonsmak. Det är de där OTTO glassarna som vi testar olika smaker på som vi tycker låter goda. Jag skrev lite på min andra uppsats också innan vi gick till sängs för att sova.


Och så IDAG/FREDAG så steg vi upp och åt frukost och jag skrev en uppsats medans farmor bakade som in i till bingot som är nu ikväll. Jag skrev en halv uppsats till och efter det så packade jag ner det jag ska ha med mig hem till Bromölla i helgen och efter det körde hon ner mig till huset. Jag fick god middag först men efter middagen så körde hon ner mig till huset.
    Pappa duschade och sedan for jag, han och Jessica in till Kristianstad och kollade på auktion och där plockade snutte upp mig. Jag kramade pappa och Jessica hej då och sedan for vi ut till högskolan där jag skulle låna mer litteratur inför nästa veckas pluggande och skrivande av uppsatser. Efter högskolan for jag direkt ner till BOKIA och köpte den nya VARGBRÖDER boken som jag ska läsa ut ikväll/inatt bara för att jag längtat så mycket efter den!!

Väl i Bromölla så åkte vi hem till lägenheten och slappade, slappade, slappade och ja slappade lite till. Vi snackade ju en massa och han spelade lite spel och jag läste i boken och vi myste och åt en massa med god frukt som äpplen, bananer, vindruvor och så apelsiner som vi skivade upp och sög och smaskade på.

Mer än så orkar jag inte skriva, men det är det som hänt under denna veckan. Annat som hänt är:

♣ SMS:at med bland annat Angelica, Becca och Jasmine
♣ SMS:at mamma, pappa, brorsan och älsklingen dagligen
♣ Pratat med älsklingen i telefon dagligen
♣ Försökt ta små promenader för att se hur magen reagerar
♣ Lämnat bajsprover för salmonellan och för Ulcerös Coliten
♣ Skrivit uppsatser (två)
♣ Fått tid för att mäta min benskörhet i Hässleholm den 7:e april
♣ Hjälpt farmor med en massa saker som att riva borden på tapeten

Och så en massa mer så klart.

OCH TACK FÖR ALLA FINA KOMMENTARER HÄR PÅ BLOGGEN OCH VIA SMS JAG BLIR SÅ GLAD FÖR DEM SKA NI VETA!! TACK, TACK, TACK OCH ÅTER TACK!!

Kramar sjuklingen

2 kommentarer

Louise

21 Mar 2009 17:15

Jodå, nätet är kvar. Jag tog bilden med mobilkameran i ett av hålen på nätet. ;)

tompa

22 Mar 2009 10:44

Det var ju mycketdu har hunnit med på en vecka.Kul att läsa alla saker du gjorde.Hoppas att du mår bra vännen.Stor kram till dig Nina

Kommentera

Publiceras ej