MILLION DOLLAR BABY

Frankie Dunn (Clint Eastwood) har tillbringat en livstid med att coacha framstående boxare. Det viktigaste han lärt dem är en livsregel som styr hans liv både i och utanför ringen: se alltid till att skydda dig själv. Sedan hans dotter tog avstånd från honom låter han inte någon komma honom in på livet. Hans ende vän är den före detta boxaren Scrap (Morgan Freeman) som sköter om Frankies boxningslokal. Men allting förändras den dag då Maggie Fitzgerald (Hilary Swank) kliver in på hans klubb. Maggie drömmer om att bli proffsboxare, men saknar någon som tror på henne. För en tränare som aldrig vågat chansa visar hon sig bli hans största utmaning någonsin.

Denna filmen får N N N N N av mig för att den har bra regi, bra skådespelare, bra handling och den får en att stanna upp och bara vilja kolla vidare. Jag tycker att den är värd att se ett antal gånger både för att den är bra och för att min favoritskådis är med; Clint Eastwood.


Idag var det dags för mina fältstudier. Jag får inte säga mer om det eftersom jag har tystnadsplikt men jag kan ju avslöja att jag hade väldigt trevligt och roligt där :) Det är underbara elever och underbar personal. Åt god köttfärslimpa där idag till middag, det var då värt sina 45:- kan jag lova er :)

På vägen hem så snackade jag lite med Angelica på SMS och jag skulle precis SMS:a till min gumsa Jasmine men då ringer snutte och frågar om jag vill med till förmedlingscentralen och kolla på soffa där. Så jag vänder på klacken och tar bussen in till stan.
På bussen snackar jag med farmor en snabbis på sju, åtta minuter innan hon skulle börja jobba på bingot.

Inne i stan plockar snutte upp mig och vi far till Tyringe. Vi går in på förmedlingscentralen och hittar två likadana soffor; en i brunt plus ett bord till och en likdan fast i oxblod och utan bord. Så vi köpte lite choklad, kanderade jordnötter, festis och munskölj och så min Clintan film med :) Sedan åkte vi till McDonald´s där jag åt en kycklingsallad och sötnosen min åt en glutenfri cheeseburgare och drack en mellan fanta till :)

Väl hemma var det dags att mata lillen och hon åt sex råttungar och en vuxen mus. Sedan skulle vi mata Raiden, Boss, Beast och Beauty. Så råttorna minskade en hel del kan jag lova er!!

Sedan spelade snutte på sitt PS3 och jag chattade lite på MSN med några vänner och SMS:ade en del med mina vänner också. Jag lirade på både min och pappas king en runda, eller ja en massa med rundor blev det ju, och så tog jag hand om min bimbo också, får inte glömma bort dem, har ju fem stycken xD
Jag är då för go ;)

Nää, nu ska jag lösa soduku och kolla på TV och spela lite mer :)
Ha det nu så bra allihopa, hoppas ni gillar veckans film!


10 kommentarer

Malin Inspiration&design

30 Jan 2009 21:47

Hej tjejen! Kikar inom. :) Trivs du bra i Bromölla?

Jag var där för ett par veckor sedan. Var inom möbelaffären, rätt roligt att gå där och titta. Likaså Markislagret. :) Vi brukar vara på bio där också, den är så mysig.



Hoppas du har det bra!? Kram Malin

Malin Inspiration&design

30 Jan 2009 22:18

Hej igen! Vad har du för mejl? Så kan vi höras där jue. :) Kram

Malin Inspiration&design

30 Jan 2009 22:34

Tack! Vi kan ju höras där då. :)

E hemma själv i dag, ska mysa lite och dricka te. :)

Kraom

Malin Inspiration&design

30 Jan 2009 22:43

Ska jag fixa. Ska be M om hjälp i morrn, de strular me min msn. :)

Malin Inspiration&design

30 Jan 2009 23:20

N; Jo vi har ändrat här en hel del sedan du var här. :) Jag kompletterar gärna med färger till den vita basen. Tycker att det är så mycket lättare än att måla om väggar för jämnan, ombytlig som man är. :)

Det blir så ljust med vitt också. Hade ju mycket ek innan men så tröttnade jag på det. Vitt känns rätt hållbart så sätt. Nepp, inga djur. Vi har haft marsvin, kanin men har fått göra av med dem tyvärr. Jag är ju allergisk också och gumman har varit för liten för att handskas med dem riktigt. Synd ju. Men när hon bor själv, då kommer hon väl ha alla husdjur man kan ha! :) Hon älskar djur. :) Kram



Var det rätt mejladress jag fick av dig??

Malin Inspiration&design

30 Jan 2009 23:23

Nina; Afrikatema är coolt ju.:) Har afrikanska masker på vinden. :) Kanske dom kommer till nytta en gång. :) Kul att ändra om. Tea vill ha en råtta så nämn INTE Det för henne. ;) När hon blir större ska hon få ha en.

Malin Inspiration&design

31 Jan 2009 00:02

Nina; Oj då! Då har du att göra då? :) Har haft råttor själv, dom är så roliga. Rackarns smarta med. :) Jisses som de kunde hålla på och bygga om i boet. :)

Malin Inspiration&design

31 Jan 2009 00:10

Har du fått mejl av mig?

studioskuum [designer]

31 Jan 2009 02:02

Sv Mja inte riktigt.. Isåfall skulle du få en liknande välgjord med ditt djur.. Eftersom (hon) betalt just den för att den ska vara unik =)

tompa

31 Jan 2009 14:53

Hoppas att dina fältstudier går bra.Inte visste jag att det fanns glutenfri cheeseburgare på McDonald´s.Ha en jättetrevlig helg så ses och hörs vi.Kram

Kommentera

Publiceras ej