Idag steg snutte upp vid tio i sju som vanligt för att åka till jobbet medans jag sov vidare tills kvart i tio, hehe. Det var skönt för hela natten har jag hostat och hostat och mått illa och det är då verkligen INTE roligt kan jag säga. Blää för det men sak samma, jag blev glad att få sova längre nu på morgonen.

När jag steg upp satte jag mig och kollade på Oprah och så ringer älsklingens mobil. Jag svarar och det är vaktmästaren för Bromölla Hem som ringer för att fixa vår lysknapp i osvrummet och här sitter jag... NAKEN!! Han sa att han kommer om två minuter så jag slänger på mig kläder så att jag slipper visa mig naken ^^
    När han var klar hade vi fått en helt ny lysknapp och den var bättre än den vi hade innan. Så det var ju bra i alla fall. Jag passade på att dricka en kopp med the för halsen den är så irriterad och det börjar bildas lite slem där. Inget kul alls trodde jag skulle klara mig från skiten. Men nej då den turen hade jag då inte... Typiskt ;)

När jag nu satt där och kollade på Oprah och pillade på datorn kom jag på många saker. Datorn är egentligen något påhitt av djävulen om man tänker efter. Jag har ALLTID gillat att vara med folk och spela spel, bara sitta och snacka, umgås och sådana saker ni vet. Men nu så har datorn en annan kraft. Jag menar nu sitter många vid MSN och andra chattprogram, de fastnar på olika sidor som Lunarstorm, Gaiaonline, MissBimboKing, Facebook, BilddagbokenPlayahead, bloggar och många många fler sidor. Man skapar ett konto, en egen sida med bilder, fakta om sig själv och en massa mer. Man skriver små meddelanden i en gästbok eller privata meddelanden som bara motagaren kan se. Man har ofta fotoalbum och annat som man kan gå in och kika i och kommentera bilderna. Detta resulterar i att även om man är ute med kompisar så fastnar man oftast framför datorn. Man ska bara kolla om någon kommenterat, man ska bara kolla om någon lagt ut nya bilder eller nya inlägg och så tar det så lång tid. Men jag ska vara ärlig och säga att man fastnar på dessa ställen VÄLDIGT lätt. Jag ska berätta om de fällorna som jag har hamnat i för er och även mina personliga åsikter om andra som kanske har liknande eller samma konto:



Playahead

Detta kontot skaffade jag när min moster Monica bodde i Stockholm. Där träffade jag en tjej som är lika gammal som jag och hon höll till på denna sidan så då skaffade jag en också för att vi skulle kunna hålla kontakten där. På denna sidan laddade man upp bilder, hade en egen sida där man kunde skriva om sig själv och man kunde skriva privata meddelanden och även i deras gästböcker. Det var kul i början men jag tröttnade när man kom till ett stadie där man fick betala för att få tillgång till allt som sidan hade att erbjuda. Nu minns jag knappt inte vad jag heter men när jag väl lyckas komma på både mitt användarnamn och lösenordet så ser jag ännu en gång att jag inte ångrar ett dugg att jag slutade vara på sidan.

Jag tror att många de vill hålla kontakten men jag fastnade aldrig för denna sidan för den var tråkig när man skulle betala och bli VIP medlem för att få alla coola saker. Ingen sida jag ens vill rekomendera för någon annan.

Lunarstorm

Ja som de flesta vet så är detta ändå en rätt stor sajt. Jag blev medlem när alla andra i klassen blev det i grundskolan. Man skaffade sig en egen sida där man kan lägga upp bilder, loggor, skriva om sig själv och ha gästbok och fotoalbum och man kunde blogga eller skriva dagbok där också där man kunde följa varandra om man ville. Jag var medlem länge och är det ännu, men jag är faktiskt aldrig där längre. Man skrev i olika forum och man skaffade sig status och man kunde rösta på andras sidor om hur hög status deras sida hade. Jag kan ju just nu säga att jag inte alls tycker att det är roligt där, jag menar, man växer ifrån det någon gång och det har jag gjort nu. Men jag vet mitt inlogg och mitt lösen så jag kan gå in dit när jag vill ändå och kolla läget.

Jag kan tro att de flesta har sidan för att kunna kolla på andras sidor, kolla designer och annat och för att hålla kontakten med sina kompisar. Men jag tycker att sidan är för barnslig för mig, men för andra behöver det ju så klart inte vara så alls.

Bilddagboken

På denna sidan har man en liiiten presentation av sig själv och sedan handlar det om att lägga upp bilder på sig själv eller vad man nu vill. Det heter ju just Bilddagboken och det är som sagt en dagbok med en massa bilder. Man skriver visserligen under bilderna men det är bilderna som är själva grejen där. Jag skaffade kontot under min gymnasietid för att hålla koll på alla andra ;) Själv har jag kankse max sex eller sju bilder upplagda, haha!! Men som sagt, bilder som ska berätta mitt liv är INTE min grej, men kul att kolla in sina vänners bilder dock :)

Jag tycker att det kanske är lite väl att lägga upp en massa med bilder på sig själv; man blottar sig själv och hela sitt liv. Som sagt, en bild säger mer än tusen ord och kan tolkas på många olika sätt och detta kan leda till en massa skitsnack och taskiga kommentarer. Dessutom får man press på sig att se snygg ut på bilderna och vara på topp och när alla i hela landet kan gå in och kolla på dig (om man inte har lösen för att komma åt sidan) så vill man inte som kraftig alltid lägga upp bilder på sig själv för då får man många taskiga kommentarer. Men som sagt rätt kul att kolla in andra som har bilder på sidan.

Gaiaonline

Även denna sidan införskaffades under min gymnasietid för att hålla kontakten med en av mina bästaste vänner Linda. På denna sidan (som är gratis) skapar man en liten avatar som man utformar så att den liknar en miniatyr av dig själv. Sedan ska du skapa ett hus, skaffa bil och körkort, samla guld för att kunna köpa saker där och sedan skaffar du akvarium och ja det finns mycket mer. Det stora hela går ut på att skaffa dig gaiaguld som du får genom fem gratisvagnar varje dag, du får det i ditt akvarium varje dag och du får det genom att skriva i olika forum, genom att spela spel, genom att rösta på texter, bilder, teckningar och mycket mer. För detta "gaiaguldet" köper du möbler, kläder, fiskar, bildelar och en massa massa mer. Men OM MAN VILL kan man betala för att få gaiaguld. Men eftersom detta är en sida i USA så köper man med $ och det är inte värt att göra det. Lite fusk tycker jag att köpa sig gukdet och inte tjäna det själv. Jag är inne där dagligen och samlar guldet och sedan loggar jag ut igen. Det tar kanske fem minuter av min dag att göra det på denna sidan. Inte lång tid alls.

Denna sidan är väldigt beroendeframkallande. Man satsar på att skaffa guld snabbt, spela spelen, chatta och kommentera i olika forum och man köper kläder, möbler, hus och en massa mer. Men man kan också tröttna efter ett tag och låta bli att gå dit på någon vecka eller två. Som jag skrev innan så är det GRATIS att vara med på sidan men man KAN betala för att få extra guld snabbt. För oss här i Sverige kan det bli jobbigt eftersom man betalar med dollar och man ska växla, och kort och grejer så jag skiter i det. Ser det lite som fusk. Det finns ingen direkt åldersgräns på sidan, min kusin Robin han är medlem han också :)

Missbimbo

Denna sidan hittade jag själv i en annons på gaiaonline före jul. Man skaffar sig en bimbo, kille eller tjej, och ska sedan ta hand om den. Man ska mata den, utbilda den, skaffa lägenhet, hus, en pojkvän eller en flickvän och en massa mer. Man ska uppfylla olika uppdrag för att sedan levla vidare till nya uppdrag. Man kanske ska göra ett kirurgiskt ingrepp, sola solarium, skaffa eller dumpa en kille, ändra frisyr, köpa ett visst antal kläder och mycket mer. Du ska även skaffa sig bimboattityd och tjäna bimbodollar. Detta spelet är också helt gratis men man kan betala för att få bimbodollar precis som man betalar för att få gaiaguld på gaiaonline. Men allt handlar i basen om mode och utseende och en massa mer, sidan är på engelska som gaiaonline så man måste kunna lite för att hänga med i vad man ska göra och för att klara av uppdragen. Men man fastnar och när man ska göra alla utmaningar mot andra bimbos så kan man sitta i nästan en timme bara för att klara ut alla och vinna dem. Man spelar även spel för att få bättre IQ till sin bimbo och för att vinna attityd. Man fastnar för det eller så hatar man det.

Som jag nämde så är det gratis att vara med men man kan ju betala för att få en jäkla massa bimbodollar istället för att tjäna dem på sidan. Men som sagt man måste vara intresserad av mode och man måste ta hand om den för annars dör den så det är som en liten människa som du måste ta hand om när du väl har börjat, man kan inte bara släppa den. Jag har fyra stycken och det tar lite tid att ta hand om dem men man fastnar på en gång eller så tycker man att det är tråkigt eller utdraget eller så hatar man det och tycker att det är hur löjligt som helst. Men hur som helst så är det roligt enligt mig så jag har fastnat och jag rekomenderar det till er andra om ni orkar och har tid till att skapa en bimbo.

King

Denna sidan skaffade jag när jag gick på gymnasiet. Jag hade ibland håltimmar på upp till tre timmar och hade man ingen läxa att göra så hade man väldigt tråkigt. Då hittade jag denna sidan så jag blev medlem och på så vis kunde jag sitta och spela under de långa håltimmarna. Det räddade mycket av min tid. King är en spelsida med 18-års gräns. Man kan välja att spela gratis eller för pengar. Man skapar en sida och sedan spelar man spel. Det hela går ut på att skaffa juveler och kolla till nya juvelnivåer, man ska få medaljer och diplom och en massa mer. Man kan chatta och skicka privata meddelanden, ha en blogg, ladda upp bilder och en jäkla massa mer och ge bort gåvor och utmana sina vänner som man skaffar sig. Detta är EXREMT BEROENDEFRAMKALLANDE så man kan sitta flera timmar om DAGEN och bara spela, spela, spela utan att sluta en endaste gång. Man kan bara inte sluta, man utmanar på och ger inte upp och man ser hur juvelmätaren bara växer och växer. Där finns spel som passar alla!!

Man kan vara gratismedlem och då hamnar man i köer och kan inte spela alla spel. Är man guldmedlem så kan man spela alla spel, slipper sitta i kö för att spela spelen och man tjänar pengar och kan samla på diplom och medlajer. Det som är bra med king är att man inte måste sätta in pengar en gång i månaden eller något sådant alls utan det räcker att du betalar EN ENDASTE GÅNG och sedan behöver du ALDRIG med betala om du inte själv vill. Men du kan inte skaffa diplom eller medlajer då, för du måste batala för de pengatuneringarna. Men man kan välja hur mycket man ska betala in och dessutom kan du plocka ut pengar. Så skulle du vinna en tusenlapp i en tunering/cup så kan du plocka ut den sen. Det finns tuneringar där du kan vinna upp till 10 000:- eller mycket mer!! Det är en beroendeframkallande sida så man ska passa sig för att inte sitta där hela dagarna.

Blogg.se

Jag skaffade en blogg för länge sedan och tyckte att det verkade roligt. Jag började att skriva och just min blogg den handlar om mig och mitt liv, om mina tankar och om det jag gör varje dag. Jag skriver på bloggen som om den vore min dagbok fast alla kan se det. Jag skriver om skolan, om min fritid, och som just nu så skriver jag om vad jag tycker om olika saker. Ja låter er komma in i min värld och lägger ut bilder. Jag väljer att lägga ut bilder som jag vill visa, ingen behöver se dem om de inte vill. På sin blogg så kan man designa sidan så som man vill ha den, antingen kan man köpa designen, använda en av grunddesignerna eller mixa med det själv. Man kan göra om sin blogg till sin egna hemsida, nästan i alla fall. Jag skriver inte om speciella saker som mode eller djur eller något men jag skriver om mig själv. Detta kanske gör att folk inte är lika intresserade av att läsa om min blogg som de som känner mig är. De väljer kanske hellre en blogg där det står om bara djur, bilar, mode eller något annat på. Jag kan ju också säga att man blir beroende av att läsa alla andras bloggar och skriver folk lika mycket som jag tar det vääääldigt lång tid ibland att läsa allas ;)
På bloggen kan man kommentera vad de andra har skrivit och man kan följa bloggen med hjälp av olika prgram som finns på internet och så vidare. Det är roligt.

Som jag skrev här uppe så finns det olika typer av bloggar. Jag skriver ju om mig själv och för någon som inte känner mig eller vet vem jag är kan det vara tråkigt att läsa om mitt liv. Men de som känner mig kanske tycker att det är hur intressant som helst, som mina vänner och min familj. Sedan finns det andra som Blondinbella som skriver om enbart ett ämne som mode, djur eller något annat som drar folk till sig. Mode är ju något som många skriver om och de får också många läsare av det för det är något man kan läsa om. Jag menar, de skriver om kanske enbart mode och inte om sig själva. Så man behöver inte känna personen alls för att följa bloggen om den handlar om något sådant. Man kan ju fråga den personen om olika klädesval eller vad man bör tänka på om man är kraftig, vad som döljer eller lyfter fram kurvorna, var man kan köpa billigare kläder och så vidare. Och på så vis får de mer som läser och kollar in och kommenterar deras blogg. Men jag tror att man kan göra som man vill, de som har många som läser ens blogg kan få det där trycket på sig att de MÅSTE skriva varje dag eller uppdatera flera gånger om dagen eller något sådant. Jag skriver varje dag men inte för att jag känner mig tvingad utan för att jag vill ha det som en dagbok för att själv hålla koll på vad jag tycker, tänker och på vad jag gör om dagarna. Men som sagt det är ju roligt om man ser att det är många som följer ens blogg :D

MSN

MSN skaffade jag för många, många, många år sedan. Jag tycker det är bra att man kan koppla upp sig och chatta med sina kompisar som också har MSN. Det är bra för man kan spara allt som skrivs utan att kunna gå in och ändra så man kan koll apå det om någon är elak eller liknande så kan man se att de har skrivit det eller om de inte har det. Sedan kan man se varandra i webcam och man kan skicka bilder, filer och en massa mer och man kan som sagt prata där gratis om man nu inte vill prata i telefon. För alla ringer ju inte gratis till varandra så därför kan det ju vara bra att chatta där. Men det finns många snuksgubbar och tjejer som visar både det ena och det andra i webcamen och det är lite väl äckligt ibland. Det kan komma med stora komplikationer och det behöver inte vara bra sådana heller.

Som sagt kan MSN vara bra till mycket. MEN det finns också de personer som missbrukar det och som visar både det ena och det andra i webcamen för både småflickor och pojkar och för andra i deras egna ålder. Så man ska inte tro att det bara för med sig bra saker. Men om man vill så är det ju gratis att ha MSN och man kan chatta med folk över hela världen och du kan bygga upp ett bra och stort system där du får många kontakter och kan öva dig på att skriva på andra språk som till exempel på sin engelska. Så jag tycker att det är bra, men det kan ju också ta tid om man sitter och chattar flera timmar varje dag.

Facebook

Ja ni, jag skaffade det för inte så länge sedan och vad det är vet jag inte helt. Man kan lägga upp bilder, kolla på andras bilder och så där och man kan skriva till varandra. Det är säkert mycket mer men jag har det bara för att kunna hålla kontakten med alla som man känner och vet vilka är, så tyvärr kan jag inte säga helt vad det är och jag lägger inte ner så mycket energi på det heller.


Nu när jag har skrivit om de olika fällorna jag hamnat i ska jag skriva mer om min dag :)

Jag chattade en snabbis med svärmor Maria på MSN där hon fick se bilder på hur min scrapbook ser ut :) Hon tyckte att den var hur snygg som helst. Sedan så pillade jag lite med läxa inför morgondagen och efter det så drack jag mer the och skötte om mina bimbos. Jag gick ut och matade mina små bebisar och de blev hur lyckliga som helst över det :)
Jag satte mig och tänkte brodera lite på Beas doptavla som jag har sådant dåligt samvete för att den inte är klar, men ringde till farmor istället och snackade lite. Det är alltid lika kul att snacka med henne och man blir glad och får glad, positiv energi av att snacka med henne :) Hon pratade om hur hon renoverar där hemma och hur fint det kommer att bli där och jag har sett det ena rummet som är i stort sätt helt klart och sedan så ska hon göra vid det andra rummet. Jag hoppas att det blir lika fint som det första rummet :)

Jag har även SMS:at med Angelica, med Becca och med Jasmine :) Jag och Angelica chattade lite på MSN också, hon ska jobba mellan 12:00 och 21:00 idag så jag kunde bara snacka lite med henne nu innan hon skulle fara till jobbet. Men det gör inget. Vi pratade ju en stund i alla fall :)

Sedan så hade jag tinat falukorven klart och strimlade den för att göra korvstroganoff. Jag kokte riset och sedan kom snutte hem med krossade tomater och med lök så att jag kunde hälla det med korven i grytan. Sedan lät jag det stekas och blandade ihop det resterande och pillade och smakade av och sedan så hällde jag i riset så att allt var ihopmixat från början :)
När vi åt kollade vi på nyheterna. Jag antar att det inte undgått någon att kronprinsessan Viktoria och hennes Daniel är förlovade och ska gifta sig till våren, sommaren år 2010 vilket är nästa år. Det var så stort och alla satt och ställde frågor till dem och det sändes live från slottet i Stockholm och man tänker bara för sig själv att det är ju sjukt att det ska bli så stor uppmärksamhet över deras förlovning när det är sak samma när andra förlovar sig. Varför göra det så överdrivet stort? Det är ju "bara" vår kronprinsessa som förlovar sig och det är fint och så men ändå... Det ska ju alltid överdrivas till något mycket större så fort det kommer till kungafamiljen eller kändisar, men skulle en vanlig Svensson gå och förlova sig så skulle det kanske finnas en liten, liten ruta om de själva vill skicka in det men inte går det ut på nyheterna eller står som stora rubriker i alla tidningar i landet för det. Så jag tycker de kan tona ner det en del.

Efter middagen kom "Pelle" från socialen och hälsade på os i lite mer än två timmar. Vi kollade på TV, spelade innebandy och kollade till alla djuren. Sedan stack Pelle. Fredrik han stack ner till gymmet för att styrketräna och jag sitter kvar här och pillar med råttbloggen för fulla galopper. Men men jag gillar ju det ;)

Min hals den är dum, min irritationshosta den blir värre och jag har ont i alla leder i hela kroppen. Jag får huvudvärk och det spelar ingen roll att jag dricker mycket vatten och the eller tar huvudvärkstabletter för det hjälper inte alls... Blää för att vara sjuk. Så är jag inte bättre imorgon så stannar jag kvar i Bromölla och städar hos den äldre mannen på torsdag eller på fredag istället för jag vill helt inte komma dit och smitta honom. Han är ju inte så ung precis och har det jobbigt nog som ha har det utan alla andra sjukdomar och influensor som kommer och går hela tiden.

Jag spelade lite på king och kollade till mina bimbos innan jag skulle se på TV ett tag. Sedan hoppade jag in i duschen och stod där lääängre med varmt rinnande vatten... Det är så skönt när man inte mår bra och har ont i sina bihålor och grejer. Så där stod jag ett tag och bara njööööt.
Jag började brodera lite efter det att jag hade duschat men det blev inte många stygn jag gjorde, tappade orken för jag har så ont i lederna. Jag vill ju få den klar så fort det går nämligen eftersom Bea döptes på Alla Hjärtans Dag ju. Så vi får se när den blir klar men den ska bli klar nästa månad i alla fall det ska jag bannimej klara... Hoppas jag i alla fall men man vet då aldrig.

Sedan så gosade jag med mina söta små bebisar och kollade på TV samtidigt och sedan snackade jag med mamma och med pappa på telefonen och sedan så städade jag undan i köket. Det måste vara rent där annars får jag lite panik. Ja inte ha en massa disk eller liknande som står där och är smutsigt. Sedan kokade jag några liter med vatten och hällde i min thetermos och det är lika varmt imorgon så att jag kan dricka honungsvatten och the innan jag far hem. Jag måste vara rädd om min stackars hals ;) Annars kan jag inte vara lika pratig som jag är nu, haha ;)

Nää, nu ska jag nog sova. Jag är rätt trött och mår som sagt inte helt bra så jag vill sova. Jag behöver det och det gör min kropp också. Men vi får väl se. Ska läsa lite Kalle Anka och så innan med annars kan jag inte sova, har blivit lite av en rutin att läsa en till fem tidningar med Kalle Anka innan jag ska sova ;)

Ni får ha MILJONER MED TACK för att ni ens orkade läsa igenom detta super långa inlägg. Knappt jag själv orkade läsa igenom det, haha och då är det långt ska ni veta :)
Men ni kan vara lugna: alla inlägg kommer ju så klart inte att vara riktigt så här långa, bara nästan alla ;)

Kram på er alla från en tjej med trasig hals och som just har tappat rösten

1 kommentarer

tompa

25 Feb 2009 10:02

Detta var det längsta inlägg jag har läst av dig,men det var intressant läsning.värst vad många kontorn du har hihi.Jag känner igen mig på kingkontot hehe.Ha det gott Nina.Kram till dig

Kommentera

Publiceras ej