Idag hade jag ingen skola och snutte han tänkte att om det nu var maguinfluensa som han hade i helgen vill han inte smitta ner dem som är på jobbet så han sjukanmälde sig för dagen. Han gick in och lade sig igen vid sju när han ringt och jag sa att jag vill sova tills nio. Vid åtta så vaknar jag av att han vill gosa. Ah tänkte jag: fan jag vill ju sova!
Men vi gose nosade och sedan sov jag en stund till och steg upp vid lite efter nio.

Vi åt frukost och sedan bestämde vi oss för att åka och koll apå soffa lite utanför Lund i ett fint möbelvaruhus. Så vi satt och spelade lite och höll på innan vi skulle fara. Han ringde då för att höra om ett säkerhetsbälte som han köpt. Han fick sitt kollinummer och det visade sig att de skickat det till Jönköping och inte hit till Bromölla. Sedan visade det sig också att det inte gick att skicka iväg ett SMS:avi som de lovat och då skulle de sicka iväg ett vanligt pappersavi men det gjorde de inte heller så paketet skickades till Ängelholm och körde ut med det till Helsingborg som skickade det från början. Sedan så visade det sig när vi körde ner till posten att en P. Nilsson hade hämtat ut paketet, eller aviserat ut det. Vi blev helt paffa och tänkte att det kan inte ha hänt för då har de ju inte ens kollat leg med personnummer och grejer som de annars är så noga med. Men vi ringde igen och då visade det sig att de hade ärr namn men fel adress och helt fel mobilnummer så det var ju inte konstigt att allt gått fel. Fredrik ringde till företaget igen och frågade efter P. Nilsson som började med att skylla på att han inte ens kvitterat ut något paket fast posten sagt det. Sedan när han berättade att han hade kvitterat ut det så skyllde han på att det var postens fel och att företaget inte gjort fel fast att de hade gett posten helt fel adress och helt fel mobilnummer för att skicka SMS:avi till. Men hur som helst så skickar de pengarna tillbaka och bältet får vi skickat till oss idag eller imorgon. Det var bra att det löste sig men fan vad sur man var innan allt var uppklarat.

Efter allt detta for vi iväg dit vi skulle. Resan dit var på lite mer än en timme och vi snackade och hade oss i bilen och lyssnade på panflöjt och grejer. När vi väl kom fram så kollade vi på två olika soffor med recliners som såg nästan likadana ut men den ena hade högre ryggstöd som gav stöd åt nacken.
    Båda sofforna de hade de färgerna som vi ville ha, de kostade exakt lika mycket så det var bara att välja den som var skönast. Men vi fastnade för en och desutom kunde man för "bara" 1500:- fixa så att reclinern gick på ström så att man bara trycker på knappar så sköter sig allt. Haha det var mysigt tycker jag ;)
Vi var kvar där i lite mer än två timmar och sedan åt vi en varsin banan innan vi for hem. Vi stannade på den stopa sopsorteringen som är bemannad och grejer och slängde lite saker som vi inte hade nytta av. Som en plattskärm till datorn.

Väl hemma gjorde jag potatismos och till det stekte jag delade köttbullar och grillad paprika och gjorde en brunsås tillsammans med det och det blev som köttbullar i gräddsås. Mmm så gott det var ska ni veta!! Och så iskall mjölk till detta, hehe vad mer kan man önska sig?

Efter det så SMS:ade jag med Angelica och med Jasmine :)
Mina två gumsor. Jag och Becca gumman vi skrev lite till varandra med :)
Alltid lika trevligt ska ni veta att snacka med dessa sötnosar :)

Jag skrev också min uppsats om Min Pedagogiska Plattform Som Lärare i Svenska. Jag ringde till Annika och störde henne i nattningen av Zeb för att fråga mer om vad det var det där med plattformen. Bea och Zeb skrek i kör de små sötnosarna :)
Tack Annika för att du svarade ändå och hjälpte mig :)
STOR BAMSE KRAM för den hjälpen :)

Sedan så klippte jag Fredrik, det tog väl trettio minuter eller så för vi gör det lager för lager så att allt flyter ihop på ett bra och snyggt sätt. Sedan rengjorde jag toaletten och handfatet innan jag dammsugade upp allt hans hår och sedan hoppade vi in i duschen och tvättade bort allt jäkla småhår som kom från snuttes skalle.

Efter duschen så drack snutte läsk och jag drack the som in i bomben, fotade råttorna för min andra blogg som inte är klar än, har inte hunnit arbeta med den så mycket. Alla grunder är klara men jag har inte hunnit skriva något ännu om alla mina bebisar :D
Så fort jag är klar ska ni få bloggadressen dit så ni kan hålla ett öga på mina små sötnosar det lovar jag :)
Är rätt kul att få skriva om alla jäkla hyss de lyckas med ;)

Nää, nu ska jag sova. Eller nej det ska jag inte. Jag ska spela lite på king, pilla med andra bloggen, dricka the och sedan läsa Kalle Anka :)

Sov så gott allihopa!!
Så kommer det mer roligt imorgon att läsa om ;)

Kommentera

Publiceras ej