Fredagen den 28 augusti

Idag så fick jag åka upp till farmor för att låna den fasta telefonen. Jag hade en hel del viktiga samtal att ringa och ska man ringa dem från mobilen så blir det väldigt dyrt i slutändan. Så jag fick komma upp dit med lilla Maja och ringa hela förmiddagen och jaga papper och personer som jag tvunget skulle ha tag i.

Efter det så fikade vi lite och sedan bakade farmor lite muffins som skulle ner till bingot. Jag fick lite slick, men efter en matsked mådde jag illa! Det brukar jag inte göra, så min mage den är nog inte helt som den ska när det gäller mat, nu äter jag nästan ingenting om dagarna alls.

När muffinsen var klara så körde hon hem mig och resten av kvällen så kollade jag på TV. Seda kände jag att Majas knuta på magen blivit större och blev jävligt orolig. Så jag gick bort till mamma och Peter för pappa och Jessica var på bio i Hässleholm. Så de kände också knutan och hoppas att det bara är en fettknuta och inget så farligt som cancer. Jag skulle inte klara av att förlora Maja som jag älskar så enormt mycket som jag gör. Hon är min allra bästaste bäste vän och utan henne kommer jag inte att vara hel.

Efter en stund gick jag bort till Totte som satt ensam, drack ett glas mjölk och höll honom sällskap ett tag innan jag och Maja gick hem för att slappa och bara mysa i sängen. Farmor kom ner en stund också och tog en kopp the, jag var väldigt ledsen över knutan på Majas mage. Hon stannade länge innan hon åkte hem, jag behövde det sällskapet för att få lufta mina känslor för detta med Maja. Hon är min lilla ängel, min lilla älskling. Utan henne vore livet sig aldrig likt igen.

När farmor åkt nattade jag henne och sedan somnade jag själv efter fem sodukun.


Lördagen den 29 augusti

Idag setg jag upp klockan nio, duschade och rastade Maja. Sedan kom pappa och plockade henne innan Peter kom för att köra mig till Osby. Väl i Osby tog jag bussen in till Kristianstad där jag skulle gå på EXPO Syd mässan med reptiler och annat dylikt. Det ska bli kul, för Fredrik ska ställa ut sina ormar och sälja dem.

När jag kom in gick jag bort till Yllan och betalade inträdet på sextio kronor. Sedan mötte jag upp Fredrik och vi gick rundor och kollade på alla djuren och prylarna. Sedan kom hans ena kontaktperson dit som bor inne i stan och gick med oss. Han hade det bra också och blev sugen på att köpa en ödla.

När vi gick där var det en hel del Lönsboniter där, bland annat min granne. Så vi gick runt mer och Fredrik sålde två av sina åtta ormar. När allt stängde så blev det som så att han sålde de sista sex för hundra kronor stycket til en dansk som har ett zoo inne i Köpenhamn. Det blev en bra deal tycker jag!

När allt var klart så körde vi till Bromölla där jag tog med mig min nakenråtta, mat och spån. Plus en matskål, ett hus för den att bo i och en vattenflaska. Jag åkte sedan med bussen till Olofström där farmor plockade upp mig. Det var en rolig syn där vid bussarna för det fanns TRE regnbågar där!! LÄCKERT!!

Sedan väl hemma så gjorde jag vid buren och sedan så kollade jag lite på TV, plockade och hade mig och sedan gick jag med Maja för natten innan hon och jag lade oss vid tolv och slocknade direkt.

Men jag träffade grannen lite också, vi snackade via balkongerna. Det var trevligt :)


Söndagen den 30 augusti

Trots att jag och Maja somnade bara lite efter tolv låg vi kvar i sängen till klockan ett... Jag skäms! Men jag var väl väldigt trött kan jag tänka mig. Mycket springande och gående igår, farande och slängande. Så min kropp behövde antagligen vila på.

När vi stigit upp så var det dåligt väder, bara en massa med regn. Ibland var det uppehåll, så vid kvart i två kunde jag och Maja gå ut så hon fick göra sin morgonkiss. Hon blev överlycklig kan jag meddela er.

När vi kom in så snackade jag lite med grannen ute på balkongen och sedan ringde jag farmor och frågade efter blåbär, muffinsplåtarna och efter ett muffinsrecept. Så när Roger och Adrian åkt så skulle hon komma ner med det. Jag skickade bud efter en liter mjölk också.

När farmor kom så bakade jag en massa med muffins. Jag gjorde några med choklad i, några med äppelbitar i och några med blåbär i. Farmor satt bara och kollade på så att jag fick göra allt själv men hon talade om hur hon brukar göra. Och det blev lättare när man gjorde så som hon brukar göra.

Sedan for hon hem och efter ett tag så kom mamma, Peter, Vicke, Nico och Tilde. De hade med sig kaffe som de satte på och sedan så åt vi muffinsen och fikade och myste. Det var en helt underbar kväll med allihopa och Tilde hon bara älskade chokladmuffinsen. Så hon fick med sig tre hem ^^
Vicke gillade dem med äpplen i och Maja också. Mamma hon smakade lite av alla och tog sedan en med äpple. Vi åt vindruvor också och lyssnade på lite musik. Mamma packade med sig lite fler saker som hon skulle ha med sig bort till sin nya lägenhet så nu blev det mer plats åt mig :)

När de åkt så broderade jag lite. Sedan gick jag och Maja bort dit för att åka med Vicke och Ronny och hämta Robin i Knislinge. Vi åkte och var inte hemma förens vid lite i tolv. Jag och Maja (som fick följa med i bilen) gick en nattarunda och sedan gick vi in och lade oss och löste lite sodukun innan vi somnade och sov som små barn.


Måndagen den 31 augusti/idag

Idag, vid ca. halv sju, så kom Robin hit. Vi åt frukost och det var gott. Sedan så satte han sig vid datorn och jag bakade en plåt med muffins till. Men denna gången så gjorde jag så att jag hade kanel i dem med äppel också, det är ju så gott ihop.

Sedan kom Vicke hit, för hon mådde inte bra och åkte hem från skolan. Sedan efter det så kom Ronny och Totte också och vi fikade muffins allihopa. Vicke tyckte att muffinsen med äpple blev godare när jag hade kanel i. Det var ju kul att det blev godare och inte tvärtom.
Vicke passade på att hälla ut kaffe över hela bordet, golvet och ena mattan; och sig själv. När hon tog skurhinken och skulle torka upp så välte hon den så det kom vatten överallt. Det är Vicke och hennes otur ^^

Vi snackade ett tag och sedan for de iväg med Robin men Totte han stannade kvar. Han och jag lagade middag ihop, köttfärsås med pasta till. Vi åt och blev mätta och belåtna och sedan tog han en muffins till efterrätt. Vi satt och snackade länge och sedan packade vi ner Vickes skolgrejer och åkte med henne och Ronny bort till mamma, Peter och Nico.

Där fikade vi kvällsmat och sedan klippte hon Ronny. HAN BLEV SKITSNYGG I SIN NYA FRILLA! Maja hon fick ju också följa med och det gillade hon. Hon sprang runt och tiggde av alla och skulle nosa hit och dit. Det var så trevligt där borta så jag ville knappt inte gå hem.

Nu sitter jag här och har uppdaterat bloggen, ska be mamma komma bort och hämta bredbandet. Det skulle vara bra för de behöver det. Jag ska bara kolla upp busstider för imorgon, ska till arbetsförmedlingen då nämligen. Så jag hoppas att det går bra med bussar, det brukar det göra i alla fall :)

Nu ska jag och Maja brodera lite, eller ja, Maja ska bara ligga vid mina fötter och sova när jag broderar: som vanligt ^^

Så nu kommer det lite bilder och sedan hörs vi imorgon igen hoppas jag? Om jag nu får ha bredbandet en sväng imorgon också, måste ju skörda på Facebook ^^

Kram


En gosig Maja som ligger framför TV:n och myser bland mina kuddar


Hon gosar då till sig rejält den lilla sötnosen


Maja på hennes egna kudde inne i sängen


Buren som mamma köpte till min rått; 62x42 cm stor. Här bor min nakenråtta; Smultronblomma. Innan fick hon inget namn eftersom det var hon och hennes syster, man såg liksom ingen skillnad på dem. Så nu bor min underbara lilla sötnos hos mig: ÄNTLIGEN!


Smultronblomma i sitt fina hus som egentligen är för ljus i keramik, men hon får mer än väl plats i den. Plus att det lilla pyret är gravid och ska föda när som och då ska Vicke titta ut en råtta hon vill ha och sedan ska Totte ha ihjäl de andra när de är stora nog till det. Sedan ska Fredrik ha dem i utbyte mot maten och spånet som jag fick.


Det är ju som så att Maja hon tycker att råttor är intressanta att titta på. Men tar man ut råttan ur buren tittar hon bara på den, fnyser och kollar in i buren igen. Så de är alltså bara intressanta när de är inne i buren. Och eftersom jag har Smultronblomma nu så ligger hon vid buren och kikar mycket så hon fick ha sin filt där på golvet så hon åtminstonde får ligga skönt när hon ska hålla koll på min söta nakenråtta.


Här är några av alla de muffins som jag har bakat! Längst bort är chokladmuffins, i mitten äppelmuffins och längst fram blåbärsmuffins :)


Totte lyckades ta en bild på mig när jag var sur som ätticka! Han höll på som ett barn när jag bakade: flyttade på saker, göde äggen för mig, petade i smöret, mosade äppelbitarna i sockret och en massa annat som bara Totte kan komma på... Men jag älskar dig lika mycket ändå! ♥


Så här ligger vår Maja "PlayDog" alltid och sover om hon ska sova ordentliget hela natten. På rygg med alla tassarna åt ett varsitt håll. Underbart söt är hon, sockersöt om något!

Kommentera

Publiceras ej