Hej på er alla som läser min blogg! Eller bara kollar på bilderna för den delen. Nu kommer ännu ett inlägg från lilla mig med en massa roligt att berätta och en massa med fina bilder! Jag har ju altid en massa att berätta och nu blir det en hel del faktiskt :)
Jag kanske ska ta allt från början? Från början av veckan tills idag? Ok då, det får bli i kronologisk ordning ;)


På TISDAGEN så åkte jag med min älskling in till stan. Jag köpte mig ett rabattkort på resecentrum som jag laddade med 200:- så att jag kan åka billigare till Lönsboda och till Bromölla. Sedan gick jag in i butiken på resecentrum och köpte mig en MONSTER på glasflaska och en baguette att äta på bussen hemåt.
     Bussen kom tio minuter efter det att den skulle ha gått från resecentrum. Men det var ju Aage som körde så det var ju inga problem. Jag satte mig längst fram vid det enmanna sätet och pratade med honom hela vägen till Lönsboda. Jag passade på att glufsa i mig min goda baguette samtidigt.
I Lönsboda stod farmor redo och plockade upp mig och vi drog till apoteket. Jag köpte mitt laxeringsmedel och fick punga ut (efter rabatterna) med 79:- för de där två små drinkarna. De är ju så vidriga så man borde FÅ betalt för att ens dricka dem. Nä fy fan för dem.
     Vi kom upp till farmor och där åt vi lite god brunch och jag drack min MONSTER. Det är samma med den som med Coca-Cola: den är GODAST på flaska. Sedan så bakade vi en liiiiten tårta som vi skulle fika på kvällen och sedan så gjorde farmor fyllda squash. De blev fyllda med en underbar köttfärsrösa som jag bara inte kunde motstå. Jag åt två halvor och blev så mätt och belåten. Sedan målade jag en tavla med en säl som fick namnet Enoch av famor. Det kommer en bild på honom lite längre ner sen :)
   Sedan körde vi rundor på en massa grusvägar ute i skogen i över en timme och bara njöt av det fina kvällsvädret. Vi såg en älgko vid diket som bara blängde på oss och två små kaniner oc en katt på vår långa färd. Vi kom tillbaka först när det var mörkt ute. Sedan åt vi tårtan och vi drack the och spelade kort där jag låg sämst till när vi slutade spelrundan. Men men jag får väl ta igen det imorgon!
Vi gjorde vid oss och borstade tänderna, kissade och tvättade av oss innan vi gick upp till sängarna. Vi låg och snackade i kanske fyrtio minuter innan vi släckte lampan och skulle sova.

Jag vaknade på ONSDAGEN av att mobilen ringde lite i sju. Jag skulle sätta över pengar till en person. Så jag fixade det och sedan var det dags att ta laxeringsmedlet. Hmm jag ville det verkligen inte! Farmor gick ut och hämtade hennes hemmagjorda svartvinbärssaft som jag hällde i min laxering helt outspädd och sedan drack jag det. Och fy fabian vad det smakade illa! Nä tvi, tvi, tvi!! Jag hoppas att ni ALDRIG behöver dricka det där. Blää!
     Sedan så tog det trettio minuter innan det var dags för första ronden på toaletten. Sedan spelade jag och farmor kort och det slutade med att lilla jag vann :) Sedan drack jag en massa med klar vätska och efter ett tag körde farmor ner med mig till pappa. Hon stannade ett tag och sedan körde hon och hon släppte av brorsan vid bussen också.
Jag, pappa och Jessica vi pratade en massa, kollade på bilder och sedan så skulle pappa fixa ett spel som jag och Jessica kan spela när han åker till olofström för att hjälpa Kalle med lite saker. Så vi skrattade och hade oss och sedan så kom brorsan hem lagom tills dess att Kalle kom och plockade pappa.
Jag satte mig inne i TV-rummet med Maja och spelade en massa X-box spel och efter det var det redan dags för drink nummer två... Fan, det hade redan gått tolv timmar och jag drack det. Jag höll på att dö men jag klarade av det hur bra som helst. Jag drack det, snackade en snabbis med farmor och sedan satte sig Jessica och spelade med mig tills pappa kom hem. Då var klockan mycket så de gick och lade sig och jag och Maja gick in och lade oss i min säng för att sova. Vi somnade väldigt fort kan jag garantera er...

Jag steg upp klockan 07:00 på TORSDAGEN och Maja hade legat inne hos mig HELA, HELA natten som hon brukar göra när jag är där hemma och sover. Sedan steg vi upp, tvättade oss och gjorde vid oss. Sedan kom mamma och lämnade bilen och jag skulle gått ut och kramat om henne men jag satt på dasset hela den tiden tills vi skulle åka in till sjukhuset.
Vi åkte in och var där i tid och jag genomförde undersökningen. Det kändes lite mysko som vanligt men jag klarade av det. Efter det åkte vi in till stan där vi gick och handlade födelsedagspresent till Ebba som fyller år på lördag. Jag köpte ett par super sköna och läckra benvärmare!! Ni ska få se den på bild efter texten ;) Efter det åkte vi till konditori FANTASI och ät bakad potatis med fetaoströra! Jessica valde skinkröra men hon gillade det i alla fall. Vi åt klart och åkte sedan ut till ÖB där jag köpte två tuber med tandkräm, en duschkräm och sedan en deodorant. Finns bild på det också ;)
     Efter allt shoppande åkte vi hem till Bromölla där pappa och Jessica stannade i lite mer än en timme innan de for hem till Lönsboda igen. Efter ett tag så ringde snutte och berättade att Matöppet i Bromölla gått i konkurs och att de säljer en massa saker. Så han kom hit och hämtade mig och vi åker dit. De auktionerar ut kilovis med godis, köttdiskar, hyllor och dessutom fick man käka hur mycket gratis glass som man bara orkade :) Sedan så kom vi till godiset och Fredrik köpte över 20 kilo med godis!! För bara 200 kronor... :D  Finns bilder på godiset efter texten ;)
     Efter allt detta så kom vi hem, packade ihop allt godis i påsar och sedan myste vi resten av kvällen och det var kul. Vi gick till sängs tidigt och det var också skönt. Jag somnade på en gång.

FREDAGEN gick snutte upp och åkte iväg tidigt och jag låg kvar i sängen tills klockan var halv nio innan jag steg upp och käkade frukost. Sedan så pluggade jag i en timme innan jag bestämde mig för att gå en lång runda. Jag gick i en och en halv timme. Jag snackade med farmor hela tiden. Det gick fortare då.
     Sedan så kom snutte hem och resten av kvällen så kollade vi på TV, sov en stund, snackade med svärmor Maria och hennes gubbe Kenneth i några timmar och sedan så myste vi och gosade och vi kollade mer på TV och kollade på Talang 2009 också. Sedan spelade vi lite PS3 och efter det så gick vi till sängs och det var skönt. Då ringer mamma och berättar att hon och Peter förlovade sig på påskafton och det var ju verkligen kul för dem :) GRATTIS mamma och Peter till förlovningen ♥

Sedan blev det LÖRDAG och vi steg upp och gick en morgonpromenad på över en timme!! Efter den timmen så kom vi hem och vi kollade efter mat och recept och sedan planerade jag vidare för min 20-års fest som jag ska ha. Jag planerade för hur inbjudningskorten ska se ut och så åkte vi ut till Markislagret och köpte det jag behöver för att fixa det och sedan handlade vi på ICA MAXI och åkte hem igen.
    Fredrik han åkte och tränade och jag kollade rundor på högskolans hemsida och efter det så plockade jag iordning och lagade middagen. När han kom hem så åt vi och sedan spelade vi badminton.  Fredrik råkade få upp bollen på en pelare i taket och i tjugo minuter höll han på innan bolen trillade ner igen.
När vi kom hem så kollade vi på Robinson 2009 och efter det duschade vi och sedan kollade vi en massa på TV, gosade, rengjorde till råttorna och fixade till dem och efter det så gick vi till sängs och somnade. Mm så skönt det var att få sova!! Sedan vaknade jag till och läste lite Kalle Anka innan jag somnade igen.


Imorgon är det söndag och då händer inte så mycket. Efter det så blir det måndag och då åker jag till Lönsboda för att vara där hela nästa vacka. Då ska mina inbjudningskort skickas ut för min fest och det ska bli spännande som fan ;)

Ha det nu så bra så kommer här en massa med bilder! Tack för att ni orkar läsa igenom det och jag hoppas på några kommentarer ;)
KRAMAR sjuklingen



Detta köpte jag på ÖB!


Här är ena bilden på mina benvärmare, man kan dra dem upp till knäna om man vill!


Ser ni hur fluffiga, mjuka och sköna de ser ut? Så gosiga!!


Här är en bild på tavlan jag målade! Lilla Enoch ;)


Ännu en bild på Enoch ;)


Här är allt godis som Fredrik han köpte på auktionen nere på Matöppet.


Här är det i påsar :)


Som sagt, mycket godis som passar fint där vid TV:n om an blir sugen ;)

5 kommentarer

E L E N A

19 Apr 2009 12:02

Dagens fråga: Vad är din favorit glass? =)

angelica

20 Apr 2009 10:13

Gott med godis ;) Tur att det bara e 2 drinkar, kanske smakar mer illa än det jag fick dricka. Jag fick ju dricka först 1 liter och sen 12 timmar senare 1 hel liter till, då kräktes jag lite :(

jag satt på toaletten exakt hela dagen och kunde inte göra mycket annat :(

Vad ska du bjuda dina gäster på? :)

E L E N A

26 Apr 2009 14:33

Hejsan! Jag skulle vara väldigt tacksam om du kikade in i min blogg.

Idag kommer ämnet självförtroende tas upp och det skulle vara väldigt kul om du kom med en åsikt.

Alla tycker olika! =)

tompa

27 Apr 2009 10:24

Vad är monster för något?Nu har ni ju godis för ett helt år hihi.Vilken fin tavla du har målat.Är den till salu?Kramar till dig vännen.

Bloggspejaren

27 Apr 2009 21:10

Vill du bli spejad på? Bloggspejaren snokar i andras bloggar och skriver om det hon tycker är intressant! Gärna med en twist!

Kommentera

Publiceras ej