Nu har ännu en vecka gått och helgen har varit så full med plugg så jag har inte haft en chans att hinna med att skriva på bloggen. Så jag ska uppdatera er lite nu, om jag ens kommer ihåg allt som har hänt under veckan vilket kan vara rätt så tveksamt ;)


På MÅNDAGEN så vaknade jag och steg upp med älsklingen. Jag gjorde vid mig och åkte sedan till Lönsboda. Väl där så åkte jag hem till huset och där hände det inte mycket alls kan jag lova er. Jag kommer inte ens ihåg vad det blev till middag, då är jag GLÖMSK ska ni veta!

På TISDAGEN så hände det inte heller så värst mycket om jag ska vara ärlig. Under dagen så slappade jag mest och sedan så kom Angelica och Becca förbi och de två, jag och brorsan vi spelade Rappaklja och det är ju bara så enormt roligt ska ni veta, så testa det!! Annars så hände inte så mycket, inte som jag kommer ihåg i alla fall. Men minnet det kommer ju och går på de flesta!

Under ONSDAGEN hände det också lite. Jag och pappa åkte in till stan där jag först lämnade blodprover. Sedan gick jag upp för att träffa min NYA läkare som verkar vara helt underbar. Visst det verkade min förra med som orsakade mig salmonella...
Efter besöket så åkte vi ut till ÖB där vi shoppade lite innan vi åkte vidare och handlade lite till. På ÖB har de ju börjat sälja lösgodis med så pappa han köpte lite. Bland annat mexikanska mangogrodor som luktade utsökt och smakade ännu bättre!! Dem MÅSTE ni testa om ni kommer över sådana!! Jag körde hem till Lönsboda och väl där shoppade vi på ICA och ajg fick en glass av pappa, hehe han är snäll han!
   Tillbaka i huset så blev det våfflor till middag och farmor kom förbi. Hon stannade och åt några våfflor innan hon åkte hem till sitt igen. Sedan gick vi till sängs och som ni märker på min korta text så hände det inte mer än så här...

På TORSDAGEN så var det rätt lungt på förmiddagen. Jag och Jessica vi kollade på TV och på film och sedan så fick hon veta att hon skulle ha sina älskade små töser så hon åkte och plockade upp dem och sedan så lekte vi, spelade på X-boxet och kollade på film. Efter ett tag blev vi hungriga så vi gjorde pommesfrites i ugnen och stekte korv och hamburgare att ha till.
   Sedan kom mamma, Peter och Vicke för att hämta mig. Vi åkte hem till mamma där det bjöds på glass och kola :)
Jag fick se mammas och Peters förlovningsringar och de är ju skitcoola!! Hehe riktigt annorlunda!!
Efter en stund så kom Björn dit som blev lite sugen på att träffa mig, det var ju nästan ett år sedan vi snackade senast. Så han stannade bra länge och åt lite glass han också. Vicke och jag skrattade och fnissade och hade oss så jag trodde nästan att vi skulle dö på kuppen. Mamma och Vicke hade köpt en varsin fin munkjacka med en ängel på från Sweden Rock shopen. De var verkligen super duper fina!! Sedan så fortsatte vi att snacka med Björn och sedan körde Peter hem Vicke. Björn han stannade ett tag till och efter det så stack han. Det var trevligt att ses en liten stund.
   Mamma och jag började med att klippa ut alla söta foton på mig som kommer vara med i inbjudningskorten. Vänta ni bara som är bjudna tills ni får se mig, haha. Sedan kom Peter och han hade en massa ideér han också och till sist kom vi fram till en lösning som passade perfekt för mina ibjudningskort.
Vi kollade på klockan och den var mycket, efter tolv på natten. Så mamma och Peter körde hem mig till huset och sedan kelade mamma och Peter lite med Maja innan de far hem till mamma igen. På onsdag nästa vecka ska jag med henne till Killeberg och då ska jag ha det riktigt roligt ska ni veta!!
   Men denna natten hade jag svårt att sova för magen den var elak som in i bomben. Jag mådde illa och hade smärtor och klockan var 03:55 senast jag kollade på klocken den natten/morgonen. Uscha... Tur att lilla Maja fick sova i alla fall ;)

FREDAGEN blev som den blev. Pappa skulle köra mig till Broby så att jag kunde åka in till stan men när vi väl var där i tid och allt så missade jag ju bussen... Den körde ett helt annat håll än det hållet den skulle köra så jag missade den.
Vi åkte tillbaka till Lönsboda och jag stannade i några timmar extra innan jag tog bussen från Lönsboda in istället.
På bussen som gick Osby-Kristianstad så träffade jag Feffe, Becca och Ella :) Vi satt och snackade hela bussresan in till Osby och sedan skulle jag vidare till Kristianstad.
Väl inne i stan så gick jag och shoppade klistermärken till mina inbjudningskort och även annat som ska vara med på mitt party/min fest. Sedan gick jag och köpte mig ett armband som jag kollat länge på och jag blev så glad idag så jag bara köpte det :D
   Sedan åkte snutte och jag upp till Skopunkten och kollade men jag hittade inga skor som jag vill ha där ute så jag får vänta och se ifall det kommer in något nytt eller så får jag åka till någon annan skoaffär.
Vi kom hem till Bromölla där jag gjorde en sallad och sedan så myste vi framför TV:n och kollade på bland annat Talang 2009 och efter det på film. Vi var uppe ett bra tag innan vi gick och lade oss.

Under LÖRDAGEN var det en massa stohej! Fredrik steg upp, åkte inlines ett bra tag medans jag sov vidare, han kom hem och överraskade mig med FRUKOST PÅ SÄNGEN!! Han är ju bara så underbar min lilla snutte plutte!! Sedan så steg jag också upp och sedan skulle han iväg med "Pelle" och åka gokart men det blev inte av så de gjorde en massa annat och sedan fixade de ute i hans bil också.
   Jag gjorde potatisplättar till middag, vi kollade en massa på TV och åkte och hämtade ut ett paket till Fredrik som är en lampa. Så snygg den är, komemr kanske bild på den senare, who knows?
Vi spelade badminton och det var kul som vanligt. Vem som vann? Ja ni, fråga inte mig, vi var nog lika duktiga båda två ;)
Vi kom hem, kollade på en film till och sedan gick vi till sängs.

SÖNDAGEN blev ju som den blev. "Pelle" kom och de var ute i bilen nästan hela dagen. Sedan grillade vi marinerad fläskfilé och qournfileér till middag och hade sallad, tzatsiki och klyftpotatis till. Det var ju så gott!
Sedan så kom Fredriks kompis som har en jäkla massa med ormar dit och de höll på med ormarnas ägg som var där och bla bla bla. De höll på rätt länge.
   Sedan duschade jag och tvättade en massa tvätt innan jag skrev klart alla mina inbjudningskort och satte frimärken på dem för att skicka dem. Vi gick till säng tidigt, efter det att vi hade gjort rent till våra små bebisar: alltså råttorna.


Nu är det MÅNDAG och den var rätt ok den också!!
Jag åkte med Fredrik in till stan och sedan var jag på möte på Högskolan och efter det tog jag bussen 09:55 till Broby där pappa skulle plocka upp mig. Hela resan till Broby satt jag och snackade med Björns bror Billy och ajg fick se bild på hans lille son som idag är två månader och fyra dagar gammal sa han :)
   Väl i Broby plockade pappa upp mig och efter det så åkte vi hem till huset. Där åt han, jag och Jessica frukost och sedan så satt ajg lite vid datorn inna de skulle åka in till Kristianstad.
Jag och brorsan vi satt och ritade och kollade på TV undetiden som de var borta. Hehe vi kan roa oss vi två ;)
Och Totte han gjorde mat och SERVERADE mig maten inne vid pappas dator och han hade gjort ett snyggt UPPLÄGG av maten också och så serverade han mig juice till maten också!! Så gullig han är!! Min lillebror som är över 1,90 meter lång... Så "lille" bror vet jag inte om man ska gå efter storleken ;)
   Sedan så kom pappa och Jessica hem och då var det dags för middag tyckte både Maja, jag och Totte!! Det blev makaroner och köttfärs! Sedan spelade vi alla fyra ett kortspel och jag vann!! YES, YES, YES!! Tur som bara den i både kärlek och spel ;)
Jag och snutte snackade ett tag i telefonen också. En av kanelbullarna (kungspytonormarna), själva hanen, hade rymt och krälat upp på terrarietaket... Fy fan, tur att inte jag var där för jag hade fått spader!! De får gärna vara i lägenheten så länge de stannar inne i sina egna, det vill säga i sina terrarier!!

Nu ska jag och Maja gå och lägga oss, Jessica ska upp och jobba klockan 02:00. Eller hon ska vara på jobbet då. Och hon sitter vid köksbordet och käser tidningen... Stackaren tycker jag, men hon orkar ändå :) Som tur är. Annars får hon ringa och prata med mig inatt så att hon håller sig vaken!! Hehe. Jag har druckit en liter MONSTER idag och ändå så gäspar jag. Hmm konstigt men sant. De brukar ju ge mig extrema kickar av energi men inte idag!!

Som sagt, nu ska Maja och jag sova så ni får ha tack för att ni läser min blogg, det uppskattar jag verkligen!
Ni få som kommenterar, ett STORT tack till er!! Jag blir lika glad för varje kommentar jag får.

Sov nu så gott, simma lugnt och bli inte rädda när John Blund kommer i sin helikopter och häller sömnsand i era ögon... zZzZzzz....

Kommentera

Publiceras ej