Ja ni idag var jag uppe med tuppen och hjälpte Fredrik med metellan, maten och så nu när han är lite handikappad. Men det gjorde inte så mycket för jag gick och lade mig igen sen och sov tills klockan nio ^^

När jag steg upp tvättade jag mig och sedan åt jag frukost framför datorn där jag läste Angelicas nya blogginlägg och så kommenterade jag det. Sedan diskade jag och pratade en snabbis med farmor på telefonen men hon skulle till Tingsryd så hon hade inte tid att snacka.
  Jag gav råttorna och mössen mat också, de kan ju inte få svälta. Så jag fyllde deras matskålar och de böev helt tokiga och glada de små rackarna!!

Nu har jag gjort allt klart för att kunna sätta mig ner och plugga, men det är en del som ska göras idag med även om man önskar det inte var så:

> Diska
> Hämta Fredrik och köra inom Rinkaby Rör
> Handla alspån
> Handla middag
> PLUGGA

Men men man klarar sig igenom det mesta, det blir så. Människan är till för att anpassa sig och det känns skönt.
Jag har länge tänkt på att skriva ett inlägg om ALLA mina skador som jag varit med om genom mitt liv. Det skulle bli en väldigt lång lista och det är klart att en del skulle nog inte tro på allt heller men jag har min familj och Angelica som kan intyga att jag skadar mig hela, hela tiden!! 
  Jag måste vara den kvinnliga versionen av en ännu klantigare Långben. Haha eller snarare en korsning av en klantig Långben och en väldigt otursam Kalle Anka!! Haha, japp det är jag det! En Kalleanklångben!

Sedan så steg Marcus upp och han lirade poker på internet och jag låg i soffan och pluggade för fullt och det gick väldigt bra men det är så tråkigt ibland bara...
  Jag SMS:ade en del med Angelica också och det är alltid lika trevligt. Jag snackade med mamma också, hon fick ut min tröja idag, YES YES YES!! Hons ka in till stan idag och då ska hon lämna den till min snutte så att jag får den idag, jippi!!

Vi körde sedan in till stan för att hämta upp Fredrik och sedan köpa några saker på Rinkaby rör. Så vi plockade upp honom, och han glömde min tröja på jobbet men jag får den imorgon, och sedan åkte vi till Rinkaby rör för att köpa de där sakerna så att han och Marcus kan få igång den där diskmaskinen någon gång... Jag blir tokig på det annars för den ska fanimej igång så jag slipper diska så mycket som jag gör nu så jag bara läääängtar!!
  Efter det att vi hade köpt sakerna stack vi till ICA MAXI där jag och Marcus gick in och handlade. Idag ska jag laga fyllda paprikor med köttfärs och med en god sallad till.

Vi åkte hem och jag gjorde sallad, köttfärs, delade paprikorna, lade i köttfärs, på med riven ost, in i ugnen och sedan serverade jag grabbarna som var utmattade efter en del borrande och grejsande under vasken. Och de är fortfarand einte klara men de ÄLSKADE mina fyllda paprikor och nu håller de på för fullt med att få klart diskmaskinen så att jag kan slippa diska nu i framtiden!! De är sååå duktiga!!

Nä, du måste jag plugga vidare. Om det händer något mer så får jag skriva senare och uppdatera, men om inget annat så kommer killarna bli klara och sedan kommer de ena sitta här vid datorn och den andra lira MGS3. Så kommer det bli och jag kommer ligga och plugga, plugga och plugga.

Ha det nu så bra!!

2 kommentarer

angelica

27 Oct 2008 20:43

Ja du skadar dig hela tiden Nina (A) Skriv om skadorna ;)

Anonym

27 Oct 2008 21:28

Hejsan älskade dottern min!



Jag vet att du finns för mig!

Du kommer alltid att tillhöra familjen även om du får en egen!



Att man inte ska lyssna på vad andra säger vet jag också. Men när man är mitt uppe i det är det inte så lätt!



Jag älskar dig ur djupet av mitt hjärta!



Kramis mammis

Kommentera

Publiceras ej