Idag på morgonen vaknade jag av två saker; ett MMS från mamma och ett SMS från Angelica. I det fina SMS:et från Angelica stod följande:
"Tack för det fina du skrev igår :) det värmde om hjärtat.Du e en väldigt väldigt nära vän till mig ska du veta! Jag tror att vi kan bli
ännu närmare! :) kram"
Att få ett sådant fint SMS gör att man blir varm i hela kroppen!!
Sedan det mycket fina MMS:et jag fick av mamma. Det stod:
"Skål min älskade dotter!"
Efter den texten så kom en bild på min absoluta favoritdricka som inte finns att köpa i Sverige längre:
VANILLA COKE.
Mums vad gott det hade varit att få ta bara EN ENDA klunk av den drickan... Ahhh, vad jag saknar den!! Och det blev ju inte bättre av att jag låg och somnade om och DRÖMDE om en massa Vanilla Coke som jag var och köpte. Och precis innan jag skulle smaka på den i drömmen så vaknade jag av min väckarklocka... Så typiskt...

Vill ni ha tillbaka Vanilla Coke precis som jag?? Gå in på länken och skriv in ditt namn!!
http://www.fuska.se/vanillacoke


Sedan efter denna hemska dröm om något som jag har velat ha tillbaka så länge, så ville jag äta frukost! Så jag hällde upp flingorna på min tallrik och vad hamnade inte på toppen? Joo, ett rött litet hallonhjärta!

Visst är det sött?? Jag kunde inte låta bli att fota det när jag fick det så fint på tallriken. Jag tyckte nästan att det var synd att äta upp det men min mage ville mer än gärna äta upp det ^^
  Till frukosten satt jag på internet och kollade rundor och sedan var det ju dags för det roligaste på hela dagen: PLUGGA!!!
: /  Men jag måste ju och jag vill ju egentligen. Men det är tråkigt och inte så värst lätt att ta sig i kragen och bara sätta sig ner och läsa två böcker på samma dag. Men jag ska ge gärnet och skicka lite SMS under dagen som förresten ser ut att bli ganska så fin :) Klarblå himmel med några små moln som kommer från några olika håll och ser lite elaka ut. Men jag vill inte ha regn idag med, tråkigt ju :(
  Men nu: MOT PLUGGANDET!!

Ja nu har jag pluggat en del, det är tråkigt, tråkigt, tråkigt... MEN jag har pratat med Angelica i telefonen nu och på torsdag ska vi träffas i stan och fika och gå runt och bara njuta av varandras sällskap!! För min torsdag ser åt så här:

> Klockan 08:00 ska Fredrik göra gastroskopi, klara runt 09:00-09:30
> Klockan 09:30 möter jag Angelica vid resecentrum
> Klockan 13:50 ska jag på återbesök av mina linser hos SpecSavers
> Klockan 15:00 ska jag ut till sjukhuset för att möta pappa och Totte och träffa mamma efter hennes operation

Det blir en del på torsdagen och jag ska även hinna med att plugga för på fredag är ju tentan... Så det blir en del men jag har hela dagen idag och imorgon på mig att plugga som bara den!! Upp vid halv sju påp morgonen och plugga tills ögonen blöder och sedan sova några timar och sedan upp igen för att plugga...
Vad är det för liv man har egentligen??

Nu till helgen är det Halloween och jag brukar alltid baka en Halloween tårta till mig och Fredrik. Förra året gick vi till Monica och Molle med det som blev över. Men i år är Fredrik på kurs och det blir bara jag och Marcus hemma i lägenheten. Så jag vet inte hur jag ska göra med tårtan för jag vill ju baka den. Fredrik kan ju få av den på söndagen när han kommer tillbaka ju? Så kan ju jag och Marcus ha den på lördagen och kalasa på. Eller vad tycker NI SOM LÄSER MIN BLOGG att jag ska göra?? Ska jag baka min årliga Halloween tårta eller strunta i det?

Nu äter jag min lunch och vilar mina intensivt pluggande ögon och min hjärna. Det är mycket som ska in och då måste man ta en liten paus och käka lunch och ta sin medicin ^^ Hehe. Marcus klarade av MGS3 inat och har gett sig på MGS4 nu. Jag får hjälpa honom lite för annars missar han en massa saker som blir väldigt viktiga senare i spelet. Så jag pluggar och hjälper honom samtidigt. Fredrik har ju lirat MGS4 minst sex gånger sedan det kom med hans PS3 så jag vet när och var jag ska ge Marcus den hjälp han behöver för att komma vidare eller hitta viktiga saker och föremål.
  Som jag sa äter jag lunch vilket blev ärtsoppa med fläsk och en massa med senap!! Det blev en stark senap idag så min näsa bränner och rinner men det är ju så gott!! Men inte alls lika god som Kronans ärtsoppa, för den är den bästa i hela världen!!
Jag ska snart plugga igen, sedan ska i fara och hämta Fredrik inne i stan på jobbet. Vi ska åka ut till Rinkaby rör idag igen, han glömde att köpa något igår tydligen så nu ser hela köket ut som ett bombnedslag. Ingen vattenkram elle rnågot, en stor borr och en massa verktyg och sedan disk mitt i detta som vi bara kan diska i badkaet om det ska bli rent. Så nej tack, jag väntar med den tills diskmaskinen är inkopplad och vi har en kran med rinnande vatten i och på diskbänken!!
  Nu är min paus över, c u l8er.

Nu har vi varit och hämtat Fredrik på skolan och körde sedan iväg för att köpa mer saker på Rinkaby rör. Vi åkte dit och det första jga och Marcus gjorde var att gå till fikahörnan och äta pepparkaka och dricka saft ^^
Fredrik köptde det han skulle och sedan bar det iväg för att införskaffa vad det skulle bli till middag: våfflor!!
  Så vi gick in och handlade alla tre; Marcus passade på att köpa ett flak med energidrycker så nu är hela nedre delen av kylskåpet full med energifrycker.
Vi åkte hem och jag gräddade våfflor i två timmar!! Det blev ju hur mycket som helst!!

Med posten idag kom mitt mobilskal!! JAA!! Så när de far till gymmet för att träna benen så ska jag se om jag kan få ihop mobilskalet. Marcus ska kolla om han kan se hur man ska få ihop det, för det är många, många delar!! Men om han inte klarar det så får jag försöka själv. Han och Fredrik de meckade ute i köket en hel del för att få ihop allt med de gav upp för att äta lite. Och naturligtvis så ska ju jag, Nina som aldrig skadar sig, få fullt med flytande kokande fett över hela handflatan och få blåsor och brännskada. Just det, ni läse rätt: NINA FICK EN BRÄNNSKADA I HELA HANDFLATAN!! Kommer bild här nedan:

Han som står upp är Marcus och han som ligger in under diskbänken är ju då Fredrik ;)

Med posten kom ockås min fina tröja!! Jag tänkte att den kan jag inte ens få på mig för enligt deras katalog och deras mätning ska jag ha tre storlekar större. Hmm tänkte jag när jag packade upp den att den är ju bradare än mig så jag bör ju kunna ha den. Och vet ni vad?
JAG KAN HA MIN JÄTTE FINA TRÖJA OCH JAG ÄR SÅ JÄVLA GLAD!!!!
Jag ska visa bild senare för jag ska ha den på mig på torsdag när jag och Angelica ska äta ute och vara fina på stan :) Så vi ska vara fina och äta gott och ha det bra och bara njuta av hela den tiden vi får ihop :)

Mamma och pappa är på auktion idag hoppas att de hittar något som de vill ha. Bara det är billigt nog så kan man köpa det mesta på auktion tycker jag. Soffor om de är i fint skick, byrår och annat som man kan ha nytta av i sin tillvaro. Som ett köksbord??

Nä, nu ska jag plugga det har inte hänt mer idag så om det händer något mer så skriver jag det sen, hehe. Hoppas att ni har det bra och att ni kollat på cancergalan på TV3 ikväll!!
Kramar

3 kommentarer

Louise

28 Oct 2008 21:28

Du är så härligt positiv hela tiden! Önskar att jag med kunde vara det ;) Lycka till med pluggandet. Själv tycker jag att jag bara blir trögare och trögare ju mer djupare jag går...

tompa

29 Oct 2008 10:49

Vanilla Coke,den sorten har jag aldrig hört talas om.Har vi haft den i sverige?Nog om detta.Var häftigt med hallonhjärtat hihi.Du skulle ha sparat det.Hoppas att gastroskopi gick bra.Angående Halloweentårtan så är det klart att du ska baka den.Är ju årlig tradetion hihi.Hoppas att våfflorna smakade bra.Är väldigt svag för våfflor.Ha det gott vännen

angelica

29 Oct 2008 14:13

Får jag ta bild på dig på torsdag? :) I den fina tröjan? :) hehe

Hur gick det med handen?? Tack själv för sms:et du skickade till mig :D

Kommentera

Publiceras ej