Idag i skolan skulle vi öva på ett av momenten som vi ska ha på tentan; om "Källkritik". Och när man varit på den lektionen känner man sig väldigt säker inför tetan på just den delen, så nu kan man släppa den liiiite och jobba mer på de andra och sedan gå igenom detta dagen innan för att färska upp mitt minne!!

Efter det åkte jag hem och eftersom Fredrik har blivit kontaktperson till en tolvårig kille och ska ta hem honom och lära känna honom lite så storstädade jag och Marcus lägenheten och sedan for vi för att handla innan de hann komma hit. Han vill ju vara själv med killen och lära känna honom. Och eftersom jag ska julbaka idag så ska jag julhandla en massa ingredienser som jag behöver. Jag ska göra tre olika bak så det lär blir kul som fasen ;)
   Så jag och Marcus vi for och handlade och det vad kul som in i bomben ;) Han spanade in tjejer och jag letade efter bakgrejerna ;) Han är då för go den grabben, spana tjejer när man ska handla?? Haha.
Efter det ringde vi Fredrik och undrade om vi skulle göra något ett tag till eller om vi skulle ta och komma hem. Han sa att vi fick komma hem så då körde vi hem och bar in grejerna. Marcus och jag hälsade på pojken och sedan gjorde han mat till sig själv och jag började på med att julbaka!!

> Snöbollar
> Ninas julkaka
> Fruktrulle med choklad

Och jag kan lova er att de alla tre uppskattades VÄLDIGT mycket!! Och killarna de käkade en hel del, alla tre ;)
Sedan körde Fredrik hem killen och sedan kom han tillbaka hit.

Efter det så spelade Marcus pokertunering men åkte ut relativt snabbt så vi satte igång och spelade en runda med "RISK". Först såg det väldigt bra ut för mig, sedan för Marcus och sedan för Fredrik. Och sedan var det rätt dumt för Marcus han vann för något som var så jäkla enkelt och som vi inte hade möjlighet att försvara oss mot. Så han vann och var jävligt kaxig ska ni veta men tro mig, han ska få han ska stupa han ska bannemej inte vinna varje gång!!
  Nää, nu är klockan 02:30 och om jag inte lägger upp det nu kommer det imorgon ;) För nu ska jag soooooooova!!


Natti natti på er alla från mig, den lilla julgumman ;)

1 kommentarer

angelica

29 Nov 2008 17:27

Trivdes han med pojken? Hälsa honom att lycka till !

Kommentera

Publiceras ej