Ja den här rubriken får det bli med tanke på vad det kostar att köpa busskort! För på högskolan får du stå för det helt själv. Och för att åka hur mycket man vill mellan Lönsboda och Kristianstad får jag betala 640:- !!
  Jag bad pappa sätta in femhundra för det var vad det skulle kostat enligt en anna på resecentrum. Men då sa hon som var där idag att det kostar sexhundrafyrtio! Så jag ringde till Fredrik som sa att han betalar de pengarna som gick över min femhundring. Snällt :)

På högskolan så gick vi igenom en hel del mer saker som är viktigt att veta inför skolstarten som är imorgon med riktiga lektioner/föreläsningar :) Jag tycker att det är super duper kul hitills :)

Sedan efter det gick jag bort till resecemtrum och beställde en Chicken Wrap. Jag satte mig inne på resecentrum när någon kom upp bakom mig och gav mig en kyss. Det var snutte :) Han kom för att ge mig resterande pengar som jag skulle ha till mitt busskort :)

Väl på bussen så träffade jag John och Malin :) Jag hade glömt att de var hemma hos honom nu ett tag och han bor i Färlöv :) Så vi snackade tills vi kom dit och efter det så pratade jag och Angelica i telefon en hel del. Hon hjälpte mig med att kolla busstider på internet. Jag städar hos en gammal man varannan onsdag vid halv tre. Men nästa gång jag ska dit kan jag inte vara dä halv tre utan tidigast halv fem och senast kvart i fem. Och eftersom äldre tycker att det är viktigt med rutiner och tider så ville jag ge honom en exakt tid redan idag så jag slipper ringa om det senare. Och tack vare min Angelica gik det bra :)

Efter det träffade jag farmor i byn när jag nyss kommit dit. Hennes kompis hade fått fortkörningsböter i Lönsboda så hon ville att min farmor skulle fota allt byggkaos så att polisen skulle se att det inte var så lätt att veta hur fort man får köra då.
  Sedan gick jag till mannen och städade :)
Efter det gick jag ner till mamma på hennes jobb och där träffade jag Eskil :) Kul!! Angelica messade och sa att hon väntade på bussen så hade jag vetat det kunde jag ju hållt henne sällskap :( Men då var jag och mamma redan på väg till affären. Visst ja det har jag ju inte sagt än ;) Jo, mamma sa att medans pappa kör hem från jobbet så kan ju hon och jag gå till Konsum och handla middag. Så blev det och av bar det.
   På väg ner till affären ville mamma gå förbi kyrkan som vanligt men då sa jag:
 - De har ju spärrat av där ju.
 - Äh. de kan ju inte spärra av där inte, sa hon.
Men vad hade de gjort? Spärrat av!! Så mamma hon FLYTTADE på avspärrningen och smög förbi och jag efter. Mission completed! Men sedan fick vi gå ner i en bred grusgång där de ska ha kablar och asfalt och gå upp för en kant. Mamma, när ska du lyssna på dina nosiga barn som du ska kasta ägg på? (
läs hennes kommentar så fattar ni )
   Vi handlade coca-cola light, eh, jag menar lite påläg och lite.... Jaja det blev lite läsk det gick inte att motstå ;P
Men vid köttdisken hamnar ju mamma i samtal med en hon känner -of course!- och det resulterar i att vi hamnar där i minst tio minuter... Hmm hon känner alla så att handla med henne tar evigheter!!
   Sedan sa mamma vid äggen:
 - Jag vet ju inte om pappa han har köpt ägg eller inte så jag köper här. Vi ska ju ha pyttipanna. 
Men när pappa väl kom hade han faktiskt köpt ägg ;) Haha mamma hon bara skakade på huvudet, men vad skulle hon göra? Hihi.

Hemma så hade mamma fått brev från läkarna inne i Kristianstad om att hon ska träffa dem nu på tisdag angående magsäcksoperationen. Hon blev glad och ringde Jessica, och hon blev frustrerad över att inte hon blivit ditbjuden och ska gå dit och säga "hoppsan jag trodde att jag skulle vara här" haha! Hoppas allt går bra för dem båda :)

Sedan när vi skulle göra pyttipanna så föll glasrutan på insidan av ugnen ner så jag och pappa fick göra
"operation-ta-bort-glödhet-glaslucka-från-ugnen". Och vi klarade det! MVG till oss som Carl skulle sagt ;)

Nä, nu ska jag nog äta, lite i alla fall för äta bör man annars dör man!

Ha det bra!!
//Nina med en jävligt korkad mage

2 kommentarer

Mamma

27 Aug 2008 19:09

Jag kan väl inte hjälpa att jag är född trevlig! LER!

Ägg är bra att ha, om man vill kasta det på sina nosiga barn!

Kram mamma

Pappa

27 Aug 2008 19:20

Det har sina sidor att ha en mamma som är "lokalkändis" och offentlig person. Då kan det ta låååång tid att handla...



Äggen som jag köper, av min arbetskamrat, är fantastiskt fina! Hästlängder (eller kanske hönslängder?) bättre än de i butiken!



Kul att det äntligen händer lite runt mammas operation. Hoppas att Jessica får göra sin samtidigt, så att de kan följas åt och stötta varann!



Att du klarar högskolan utan problem tvivlar jag inte på, men frågan är om högskolan klarar dig?



Krya på dig och en stor kram från papsen!

Kommentera

Publiceras ej